20 Mayıs 2013

Hz.ALİ; öldükten sonra, kendi ölüsünü götürür



  Hz.ALİ; öldükten sonra, kendi ölüsünü kendisi götürür 





HaberEvci: Hz. Ali'nin Hace-Bektaş-i Veli Dergahında bulunan yandaki temsili resmidir.
Bu resimde enteresan bir konu işlenmektedir. Alevi inancı ile de örtüşen ve Koca Yunus Emre'nin de şiirinde söylediği gibi 
"Ten fanidir, can ölmez;
Çün gitti geri gelmez;
Ölürse tenler ölür;
Canlar ölesi değildir."  şiarıyla canlar ölmez Hakka Yürür.. Çünkü; Nesimi E-nel Hak dediği için derisi yüzülmüştür. Yani, Tanrı benim, ben Tanrıyım. Ben Tanrının bedeninden bir parçayım. Tanrı beni kendi suretinden yaratmıştır. demektedir. Dolayısı ile Tanrı ölümsüz olduğuna göre, İnsan ruhu sayılı yaratıldığına göre de canlar ölümsüzdür.   


******  .



"Hz. ALİ'nin kendi Ölüsünü Götürdüğü Temsili resmi" 



Hace Bektaş-i Veli Dergahı'nda 
bulunan resmin anlattıkları.

Rivayet göre; Hz.Ali, Hakka Yürümedden önce Oğulları Hasan ve Hüseyin'i yanına çağırır ve derki: "Sevgili oğullarım, ben öldükten sonra, bir arap deve ile gelecek, benim bu fani bedenimi alıp götürecek . Ona mani olmayın. O yuyup, yıkadıktan sonra da bildiği yere defnedecek" der . Oğulları İmam Hasan ve İmam Hüseyin de babalarının bu vasiyetini kabul ederler.
***
Zamanı gelir ve Hz. Ali hayata veda eder ve sevdiklerinin arasından ayrılır.  Bahsedildiği gibi; Arap kılığında bir insan yanında devesi ile Hz. Ali'nin evine gelir. 
-Ben Ali'nin hayattan göç etmiş olanduğu bedenini almaya geldim. verirseniz götüreceğim der.
Babalarının vasiyeti olduğunu bildikleri ve henüz daha ölmeden Hz. Ali'ye nail olan bu olay babalarınca da ölmeden önce kendilerine bildirilmiş olduğundan kabul ederler. Arap; tabuta koyduğu Ali'nin ölüsünü deveye yükler alıp yola koyulur. Biraz zaman sonra; çocukları derler; niye elin Arabına verdik ki babamızı, biz kendimiz yıkayıp defnederdik. Arkasından koşup deveyle adamı durdururlar.
-Götürme ver babamızı derler.
Arapla olur olmaz. derken,
-Babanızın vasiyeti var veremem ben götürüp, yuyup, yıkayıp; defnedeceğim der.
-İmam Hasan ve İmam Hüseyin ise; Hayır olmaz, vasiyeti dahi olsa vermeyeceğiz. Biz kendimiz defnedeceğiz. 
Onca uğraş ve çaba da sonuç vermez. Arap ile Ali'nin oğulları arasında itiş kakış sonucunda arabın elinden tabutu alırlar..
Bunun üzerine Arap, yüzündeki örtüyü açar ve;
-Ben kendi bedenimi almaya Arap kılığında geldim. Ben ölmedim, sadece bedenim öldü. Ben kendi kendimi götürüyordum ama; siz yerimi yurdumu belirsiz ettiniz, sizinde yeriniz yurdunuz belirsiz olsun' der.
Alevi inancına göre; Hz. Ali ölmemiştir. Gökyüzüne süzülmüştür. O Tanrının süretinden yaratılmıştır. O gelecek olan Mehti'dir. 
Yukarıdaki temsili resimde bu rivayeti anlatmaktadır. biline!

Koca Yunus şöyle diyor.

"Ten fanidir, can ölmez;
Çün gitti geri gelmez;
Ölürse tenler ölür;
Canlar ölesi değildir."

(Yunus EMRE)

HaberEvci-20 Mayıs 2013      



Hiç yorum yok: