10 Mayıs 2008

Şah "İsmail"

Kitabın Adı: İSMAİL
Yazarı........: Reha Çamuroğlu
Yayımcı....: Om Yayınevi


Okumanızı önerdiğim, Reha Çamuroğlunun yazdığı bu ilk kitabıdır. Alevilerin Şan İsmail dendiği zaman ne kadar önem verdiğini hepimiz biliriz..Reha Çamuroğlu Şu anki bulunduğu yerde değil iken çokda güzel bir çalışma yaparak bu güzel eseri bize aktarmıştır. Ben, Şah İsail'i duymuştum ama bu kitabı okuyuncaya kadar böyle bir İsmail'i hayal bile edemezdim.
Yaşamıyla, siyasetiyle ekonomik yanı ile kısa yaşamında "Dünyanın Neresinde Bir Haksızlık Yaşanıyorsa Oraya Gidip,O Haksızlığı Yok Edeceğim" sözü ile Hep direncin ve mücadelenin simgesi olan Şah İsmail. Bu kitabı okurken her satırında günümüz siyasetinde var olan Riyakarlıkları, ikiyüzlülükleri, arkadan vurmaları ve çıkarları uğruna insanların neler yapabileceklerini gördüm.
Ayrıca;bugüne kadar bilinmeyen yanını; Annesi Şah Beğüm'ü idam ettirdiğini gördüm..Anadolu Ayaklanmalarının her yanı ile ele alınışını inceleme fırsatını buldum..
Özellikle okumanızı öneriyorum..Çok yararlanacağınız bir kitap..

Haydar ATA

Hiç yorum yok: