25 Ağustos 2010

ZEUS MAĞRASI AĞUSTOSTA ( 5-10 DERECE)


ZEUS MAĞRASI AĞUSTOS'TA ( 5-10 DERECE )

Bu yazımın konusunda, sizlere ZEUS MAĞRASINI TANITACAĞIM..

Bu yıl tatilimi geçirmek üzere; çalıştığım kurumun Davutlar-Kuşadasında bulunan kampına gittim.. Doğrusu; tatil için pek uygun olmayan bir yerdi.. Daha çok bir yaşlılar huzur evini andırıyordu..
İçki yoktu..
Büfede sadece bir iki büskivi ve bir kaç tane meyve suyundan başka bir şey yoktu.. Bu durum bu kalpı yönetenlerin tercihini yansıtıyordu aslında..
İçki içmek isteyen dışarıdan getirmek zorunda idi..
Üç öğün yemek ve akşam çayından başka bir şey yoktu..! Denize sıfır bir tatil yerinin bu mantıkla yönetiliyor olması, ülkemizde yönetici genel mantığınada bir örnek olması bakımından önemli....
Ama; olsun..!
Benim için bunların bir önemi yok..!
Önemli olan ise benim bu yörede olmam.. Buradan doğru, o yöreye ait gezilebilecek ve fotoğraflanabilecek güzellikleri gezip görmek olanağını yakalamak ve fotoğraflarını çekmek benim için en önemli konu...

Buralarla ilgili fotoğrafları da bu sitede görebilirsiniz...


Tatilime devam ederken; tabi ki; kampa bağlı kalmak uyku uyuyup, denize girmek ve yemek yemekle geçirmek günüm..
Bu bana, benim mizacıma uygun değil..!
Nedenmi?
Çünkü; bir yere bağlı kalmak yaşamımla ilgili değildir . Nerede olursam olayım; çevremli ilgiliyimdir.. Çevremde olup bitenleri görmek, gözlemlemek ve o konu hakkında bilgi sahibi olup; fikir yürütebilmek olanağını elde ederim..
Yani, bilgi sahibi olmadan, fikir sahibi olunamıyacağına inanıyorum...

Kendimce yapacaklarımı başında tesbit ederim.. O yöreye ait; tarihi, kültürel ve doğasıyla ilgili gezilip görülecek yerlerinin varlığını tesbit ederim..
Öylede yaptım:
Bunlardan..
Tatilim boyunca; Meryem Ana'ya, Efes Antik Şehrine, Kuşadası kalesi ve Zeus Mağrasını gezip görme ve görüntüleme (fotoğraflama) imkanım oldu..

Kendimce tarihe bir not düştüğüme inanıyorum.. Mesela; bunlardan birisi, ZEUS MAĞARASI..

Belki buraları gezip görme imkanı olmayanlırında bu türden bilgilenmelerini sağlayacak ve hatta; oralara gidipte, o güzelleklerin farkında olmayanlarında buralyara ilişkin dikkatini çekmek açısından yararlı olacağına inanıyorum..

Zeus Mağarası için anlatılan; "Klopatra, Zeus Mağarasına gelmiş ve burada suya girip, banyo yapmış.. Ondan sonra şu anki kazandığı Dünyaca bilinen güzellik ününe bu su ile kavuşmuş" diyorlar.. Bu ne kadar gerçek bunu bilmiyorum.. Ama; Bende; Zeus Mağrasının (-15) derece soğuk sularına girdim..
Haa.! Belirteyim ki; mağranın suyu, Ağustosta muhtemelen (-15) tir.. Mağranın hemen kapısının dışında sıcaklık (+40) derecedir..

Dışarıda sıcaktan yananlar; bir kaç metre içeri girildiğinde soğuktan donuyorlar neredeyse..
Ancak; herkes suya giremiyor tabii.. Çokları mağranın soğuk sularına girenleri seyir ediyorlardı..

Oraya gidipte, Mağranın kükürtlü ve buz gibi soğuk suyuna girmeyi denemeden geri dönülürmü bilinmez ama; ben denedim..!

25-30 dakika kadar komple suyun içinde kalmaya gayret gösterdim.. Çıktığımda her yerimden buhar çıkıyordu..
Deyim yerindeyse motor soğumuştu..
Ancak dışarı çok sıcak..
Bense buz gibiyim..
Aynı anda farklı iki dünyayı yaşıyorsunuz..
Çok güzel iki ayrı duyguyu aynı anda birlikte yaşıyorsunuz..

Kaldığım kampa uzaktı..
Eğer arabam olsayıdı, hergün gider, Mağranın Ağustos'ta buz gibi (-15) derece suya girerdim..
Bundan emin olabilirsiniz...
Sizlerde nereye giderseniz gidin..! O yöreye ait; çok güzel tarihi, doğası ve kültürel yerlerin gezilmesi ve görülmesi gerekli yerleri mutlaka vardır..
Mutlaka gezin..!
Belki bir daha fırsat olmaya bilir..
Zeus Mağrası tarihler boyunca insanların uğrak yeri halıne gelmiş ve özellikle astım hastalarına iyi geldiğine inanıyorum....!

Mitolojik olarak anlatımda yer aldığı gibi; " Klopatra eğer, güzelliğini Zeusun buz gibi soğuk sularına borçluysa; emin olun gerçektede bu su mutlaka bir şeye iyi geliyordur.."
Ancak; suyun soğukluğu o kadar etkiliydi ki; 2-3 gün nezle oldum burnum aktı...

































Çağdaş ve Barış da Zeus Mağarasının soğuk sularına girmeyi göze alıp denediler..
Dağların eteğinde bulunan bu mağranın şifalı suyu kesinlikle bir şeye mutlaka iyi geliyor diye düşünüyom..

Sizlerde, o bölgeye gittiğinizde buraları mutlaka ziyaret edin..
Zararınız olmaz..!
Aksine, buraları görmeniz yaşamınıza bazı değişik güzellikler katacak ve oldukca büyük bir haz alacaksınız ve mutlu da olacaksınız...













Bir not: "Zeus Mağrasının altından ( suyun içine dalarak) geçit olduğunu ve dağın başka bir yerinden çıkışı olduğunu öğrendim.. Mağranın her yanı su dolu, suyun dibi görülmüyor.. Bu suya dalgıçlar daha önce dalış yapmışlar.. Ancak; iki dalgıç burada boğularak ölmüş" olduğunu orada bulunanlardan öğrendim..

Bu bilgiler bizleri yine de korkutmadı..

Çünkü; Ağustosta 40 derece sıcakta (-5, -10) derece buz gibi ve kükürlü suya girmek güzel bir duyguydu..
Sizlerede tavsiye ediyorum..
Ancak dikkatli olmak kaydıyla..

Hoşcakalın...


EvcioğluHaber-10.08.2010

Hiç yorum yok: