16 Mart 2008

Evcioğulları

|

EVCİ'LERİN TARİHİ
fotoğraf:Evcioğlu


1800 yıllının başlarında, Akdağmadeni Kasabası'nın Evci köyünden çok zor koşullarında yaşayan evciler ailesinden 3 kardeş, o günkü koşullarda ekecek tarlaları, geçimini sağlacak bağı bahçeside olmadığından kendilerine yaşayabilecek başka yerler arama çıkmışlardır. Bu üç kardeş'den birisi Yozgat'ta, diğer kardeşlerden biri Yozgata bağlı Büyükmahal köyüne, diğer kardeş "Ali" Yozgat Merkeze bağlı Aktaş köyüne gelerek oraya yerleşmişlerdir. Bu saydığımız yerlere gelen kardeşler için
Evcioğulları denilmektedir.

Bizim ailemez Yozgat Merkez Aktaş Köyüne gelen kardeş "Ali"den gelmektedir. Yozgat ve Büyükmahal köyüne giden diğer iki kardeşle ilgili bilgimiz sadece onlarada Evcioğulları denildiğidir. Onlarla ilgili yeterli bilgiye sahip değiliz, sadece Yozgata giden kardeşin neslinden bilinmekte olan Bakırcı Halil, Büyükmahal köyüne giden kardeşin neslin devamından Evcioğlunun Çakır ve Ahmet isimlerini bilmekdeyiz.
EVCİLER Kimdir?

Not:
Aşağıda verilmiş olan Evci tarihi ile ilgili açıklamalar, Evcioğullarının geçmiş tarihine yönelik olduğunu tahmin ettiğimiz bu çalışma ulaşbildiğimiz, elimizde olan tek bilgidir. İlerideki günlerde aşağıda verilen bilgilerin dışında ve daha kapsamlı bilgi ve belgelere ulaşıldığı takdirde yayınlanan yazı değiştirilerek/güncelleştirilerek yeniden yayına konulacaktır.

İLK EVCİ TARİHİ (ADANA-MARAŞ); Evci Köyünün ilk göçerlerinin İran Horasandan geldiği bilinmektedir. İlk göç esnasında Tufanbeylinin orta köyünde,Çatalçam ve Evci Köyü uzun zaman beraber oturmuşlar.Kozanoğlu döneminde üç köyün ayrılmasına karar verilmiş.Şanşa denen Çatalçam köyü Doğanlı arasında bulunan vadi ve dağ etği yöresine yerleşmiştir. Ayrılmalarının sebebi,orta köydeki suyun çıkak ismi olduğu için bazı senelerde çıkmadığından köylerin müsait yerlere ayrılması uygun görülmüştür.
Evci Köyü adını almasındaki mana; Köyün eski insanlarının yüzde doksanı inşaat ustası ve marangozluğa dayalı kişiler olan seyyar dürülen çatma ev yapma dolayısıyla Kozanoğluna hizmet etmiş olduklarından kendilerine Kozanoğlu Evci adını verdiğinden köy bu adı almıştır.

Evci Köyünde Yaşayan İnsanların tamamı Alevi İnancına mensuptur.Bağlı bulundukları ocak YANYATIR ocağıdır.Yanyatır ocağının Piri Dur hasan Dede Adananın Ceyhan ilçesine bağlı Durhasandede (eski adıyla evci) köyünde türbesi bulunmaktadır. Yanyatır oğulları,Çobanlı aşireti olarak Horasan’dan gelmişler.Bilinen ilk isim, Şeyh Ekber.İki oğlu olmuş. Buruk Çavuş’un ne olduğu belli değil,İkinci oğlu ise Dur Hasan Dede,onun yerine geçmiş ve yukarda adı geçen yere aşireti ile yerleşmiş.Köye kendi adı verilmiş (bu konuda değişik efsaneler mevcuttur).

Dur Hasan Dede’nin ölüm tarihi kesin olarak bilinmiyorsa da.Adana müzesindeki kayıtlardan R.1122-1132 (1696-1706) yıllarından sonra öldüğü anlaşılıyor. Dur Hasan Dede’nin tek oğlu ilk mürşit Hızır Dede iz bırakmadan bu dünyadan ayrılıyor. Onun oğlu Kürklü Hasan Dede. İki oğlu ile Ege’ye yürüyor.Birinci oğlu Ali Efendi Bergama’ya ,ikinci oğlu Hızır Dede ise,İzmir Narlıdere ‘ye yerleşiyor.Ali efendiden üreyen dedelerin bir kısmı,sonradan İzmir’in Bornova ilçesine bağlı Naldöken Köyü’ne yerleşiyorlar.Buraya yerleşen Hızır Dede’nin 4 oğlu oluyor.Bunlardan Abidin Mürşit,diğerleri Halil İbrahim,Sadık ve Hüseyin Dede’dirler.Abidin’in Şahingöz,Hasan ve Feyzi adlarında üç oğlu olur.Bunlardan’da Feyzi mürşittir.Ancak bir müddet sonra Narlıdere talipleri ikiye ayrılır.Bir kısmı yeni mürşit arayışına girişir.

Abidin’in oğlu Hasan’ın 4 oğlunun en büyüğü Haydar Coşkun’u ikinci mürşit olarak dikerler.Bu olay Yanyatır Dedeliğinde ilk kez olmaktadır.Uzun tartışmalar yapılırsa da Anadolu’daki Talipler’de Haydar Coşkun’un mürşitliğini beninseyince münakaşa kapanır.Taliplerde bölünme olmaz.Feyzi’yi de Haydar’ı da aynı derecede sevip sayarlar.Bunlardan Feyzi daha önce ölür.Yerine kimse ğeçmez.Bir müddet Haydar Coşkun Tek olarak mürşitlik müessesini yürütür.O da Hakk’a yürüyünce yerine geçecek kimse olmadığı için böylece Yanyatır ocağının Dedelik ve mürşitliği sona erer..
YOZGAT ÇAYIRALAN EVCİLER (YAKIN TARİHÇE); 1705 Yılında mevcut 800 haneden ibaret olup, Evci aşireti ismini taşıyarak Maraş dolaylarında yaşamaktaydılar. 1705 yılında göç ederek Tarsus’la Mersin arasındaki Evci köyüne yerleşmişlerdir. Burada 60 sene oturan bu aşiretler yaz aylarında daima Akdağmadeni’nin Halhacı köyün deki yaylaya çıkarlarmış.

1765 yılında Halhacı köyünde yaylada iken Yozgatlı Çapanoğlu bu aşireti kendi mahiyetinde, kanak çukurunda köy kurmalarını emretmiş fakat köy hayatını istemeyen bu aşiret, çadırlarını kurulu bırakıp içindeki eşyalarını alarak tekrar Tarsus'taki Evci köyüne kaçmışlardır. .....
Bu durumdan haberdar olan Çapanoğlu, Adana cihetlerine elçiler gönderiyor Çapanoğlunun emri üzerine Adana'dan bir kısım asker çıkıyor. Bu askerler aşiretlerle Gülek boğazında karşılaşmışlar. Neticede 800 haneden kırıla kırıla 50 60 hane kalmış. Geride kalanları da Çapanoğluna verilen bu sözün yerine gelmesi için Halhacıya getirilerek bu köye yerleştiriliyor.


60 sene Halhacı köyünde oturduktan sonra 1824 yılında Has bek emiri (beyi) ile aralarında geçimsizlik meydana gelmiş, bunun üzerine kendilerini kurtarmak için Maden emirinin (beyi) yanına sığınmışlardır. .....
Maden emirinin sözü üzerine, Evci köyüne, Hüyüklü alana, Şarkışla’nın Alaman-Kale arasındaki Evci deresine, hatta bir kısmıda Böğrü iğdelik köyüne yerleşmişlerdir. Buralarda bir yıl kaldıktan sonra bir kısmı Çayıralan Evcilerine giderek oraya yerleşmişlerdir. Bir kısımda Bozhüyük köyüne yerleşmişlerdir.


Bu kadar eziyet çekmiş olan halk, aciz, fakir, perişan hallerde yaşamışlardır. Oturulacak ev yapmayı, içecek su getirmeyi dahi düşünememişlerdir. Adeta mağarayı andıran güneşten, havadan mahrum, bir takım yerlerde yaşamışlardır. Bu köyde 90 yıl süre ile oturmuşken, halen göç edilmesi gerektiği düşünülmüş, fakat 1914 yılında Birinci Dünya Savaşının meydana gelmesi ile her şeyi unutmuşlardır. Birinci Dünya Savaşından sonraki Tarihçe aşağı yukarı herkesin bilgisi dahilindedir.
ŞEYH İBRAHİM OCAĞININ TALİBİ OLAN EVCİLERİN TARİHİ;Evciler, günümüzde Çorum, Yozgat, Adana ve Denizli’de yaşamaktadır. Denizli’deki Evciler, Alaşehir taraflarındadır. Bunların şeyhlerine hem Gözü Kızıl Oğulları hem de Şah İbrahimli denir. Bunlar, Tahtacı sayılmayan Evcilerdir. Tahtacılar, kendileriyle aynı gruptan olan Evcilerin, Adana’da ve Kayseri’deki Everek, Yaylacı ve Buları taraflarında oturduğunu söylemektedir.

Çukurova’da ve Toros dağlarında oturan Türkmenlerden derlenen bilgilerde ise topak ev denen ve aşiretin düğün ve konuk evi olarak kullandığı çadırı, “Evciler aşiretinin Kızılbaş’ı olan Tatevci oymağı hazırlamaktadır.” (Bilgi verenlerin içinde Alevi olan Honamlı oymağından Çakır İbrahim Ağa da vardır.)

Evci topluluğunun Maraş ve Antep yörelerinde de yurt tuttuğu görülmektedir. Maraş tahrir kaydında, Elbistan kazasının Sarsab nahiyesinde Evci Öyüği adlı bir köy kayıtlıdır.
Tarsus’taki Evci obası, Kusun oymağı içindeydi ve Kesri, Dehni, Şemük, Fenk Sırtı, Tagarsak mezralarında tarımla uğraşıyor, İn Oluk’ta yaylıyordu. Öte yandan; Tahtacıların iki ocağından biri olan Yanyatır’ın Ceyhan yakınlarındaki merkezi olan Durhasandede köyünün eski adının Evci olduğu söylenmektedir.


Adana’nın Tufanbeyli ilçesine bağlı Evci köyü halkı kuşkusuz bu topluluktandır. Evci köyü halkı Alevi’dir.

Gözü-Kızıl-oğulları esas olarak Sivas’ta olmakla birlikte, Gaziantep’in Milelis köyünde ve Nizip’e bağlı Akçaköy’de oturan Musa Kazım oğulları ile akrabadır. Kâzımlıların ulusu Milelisli Halil Dede’nin, ziyaret amacıyla gittiği Evci’nin Çukurören köyünde ölmesi üzerine yakılan bir ağıt, Evci topluluğuyla bu dede ocağının ilişkisini belirtmektedir:

Bin dokuz yüz kırk bir, eylül on beşi
Bir pazar gününde bitirdi işi
Kıldılar namazın eşi yoldaşı
Koydular tabuta aldı gidiyor
Trene bineyim varayım demiş
Akdağ Yaylası’nı göreyim demiş
Bir zaman Evci’de durayım demiş
Eğlenmedi tezce geldi gidiyor

Çorum’daki
Evciler ise Şeyh İbrahim Ocağının talibidir ve üç köyde yurt tutmuştur. Oysa; Yozgat’taki Evciler, başka bir Musa Kâzımlı ocağa bağlıdır. Bu durumu, bir zanaatkâr oba olması nedeniyle Evcilerin her boy ya da oymakta yer almış olmasıyla açıklayabiliriz.


Kaynak: www.alevileriz.biz


Diğer Sayfalar<... (1) 2 ...>
"

31 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba; Kendi adıma, bilgisiz kalmaktansa emek harcanmış üzerinde çalışılmış,kaynağından süzülerek özenle seçilmiş bilgiye ulaşmış olmaktan mutluluk duyarım... Bu çalışmada da bunu gördüm..
Çünkü: "HER ÖĞRENDİĞİM BİLGİ, YOLUN BAŞLANGICIDIR.BİTİMİ DEĞİL." Buna bütün kalbimle inanırım.Her yeni bilgi beni hep heyecanlandırmıştır. teşekürler. Haydar

Adsız dedi ki...

"HAZIRLIKLI OLMAK,GÜÇLÜ OLMAYI;
GÜÇLÜ OLMAKSA,HERZAMAN BAŞARILI OLMAYI SAĞLAR.
HERZAMAN BAŞARILI OLMAK SINIRSIZ BİR GÜCE SAHİP OLMAK DEMEKTİR.."
Taocu(çin sözü)

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

Ben Ali Baran Almanyadan Siteniz cok guzel olmus size sik sik yazacagim bana sizde yazarsaniz sevinirim adresim ali-baran@web

Adsız dedi ki...

bende yozgatlıyım sorgun ilçesinden site güzel olmuş ama biraz daha ilgi çekici olabilirdi

Adsız dedi ki...

Sevgili Hemserilerim sizin bu setenin adresini tum avrupadayasayan Aktas Koylulere iltiyorum sanirim yakinda bir cok hemserilerimiz size ulasacaktir Ben Almanyadan Butun Aktas Koylu Hemserilerimizi Muhabbetle selemliyorum Yakinda bizim koyun sitesi kurulunca o adreside buraya yazacagim
Hamburgdan:
Ali Baran.

Adsız dedi ki...

Merhaba değerli hemşerim, Ali Baran. göndermiş olduğun mesajlarını ve sitemize yazmış olduğun yorumlarınıda ilgiyle izliyorum. İlgine ve alakana teşekür ederim.Elbet köylüler,hemşeriler dostca ilişkiler kurabilmeli ve kurmalıda.. Umarım bu kurulan iletişim sonsuza dek devam eder.. Bu bizim site gibi sitelerin çoğalması yeni ilişkilerin kurulması ve var olanlarında,daha da geliştirilmesi açısından iyi bir öneme sahip olduğuna inanıyorum. Sn;Hemşerim,daha önce sana yazdığım mesajımda yakınlarında Büyükmahal köyünden kimseler varmı? Varsa; Mahallı Evcioğullarından kim varsa bizimle ilişkiye geçmelerini sağlarsan sevinirim demiştim.Yine talebimi tekrarlıyorum.İlgini de bekliyorum.. Oradaki Aktaşlı hemşerilerim başta olmak üzere bütün canları kucaklıyorum.Kendine iyi bak.. saygılar sunuyorum.. Muhapbetle kal..Hoşcakal.. Haydar Ata

Adsız dedi ki...

Sevgili Hemserilerim yarin 20.Nisan,dapazar gunu, TR.Saatiyla 22.00,de Yoltv,de Canli yayina katiliyorum ilgi duyan dostlara duyurmak istedim .
Hamburgdan Butun Hemserilerimi Saygiyla Selamliyorum.
ALi Baran

Adsız dedi ki...

Sevgili Hemserim Haydar,seninde yazinda belirttigingibi umarim bu vesileyle tum hemserilerimize ulasiriz iliskilermizide dahada gelistiririz. Bugun Almanyanin Hanover kentinden yasayan Buyuk Mahal Koyunden .Yigit lakabiyla anilirmis.Vizirtinin oglu,Aslan beyle gorusdum ama malesef bukonuda bilgisi yokmus Belcikada yasayan Haydar diye bir arkadas var ona ulasmaga calisiyorum
sanirim bu konuda bizlere yardimci olacaktir.Hamburgdan Tüm Hemserilerimizi ve bizileri taniyan Canlari Selamliyorum.Ali Baran

Adsız dedi ki...

Sevgili Hemserim Haydar,seninde yazinda belirttigingibi umarim bu vesileyle tum hemserilerimize ulasiriz iliskilermizide dahada gelistiririz. Bugun Almanyanin Hanover kentinden yasayan Buyuk Mahal Koyunden .Yigit lakabiyla anilirmis.Vizirtinin oglu,Aslan beyle gorusdum ama malesef bukonuda bilgisi yokmus Belcikada yasayan Haydar diye bir arkadas var ona ulasmaga calisiyorum
sanirim bu konuda bizlere yardimci olacaktir.Hamburgdan Tüm Hemserilerimizi ve bizileri taniyan Canlari Selamliyorum.Ali Baran

Adsız dedi ki...

Merhaba değerli hemşerim Ali; Senin de katkılarını belirtmekle birlikte, bizim sitenin ziyaretçisi gittikçe artmaya devam ediyor.Tabii yüklediği sorumlulukta beraberinde armaktadır. Çünkü;her girişilen işde olduğu gibi bu işde durmadan geliştirilmesi ve de yeni bilgiler,belgeler ilave edilmesi gerekmektedir.Bunun için başta zaman,gezmek görmek ve araştırmalar yapmak gerekmektedir.Bu çalışmaları da gerekli bilgilerin tasniflenmesi ve verilecek bir bilgi haline getirilmesi ayrıca bir çalışma olduğunu da bilmek gerekmektedir.. Bu açıklamalardan sonra,Şunu belirteyim, yani gelişme, geliştirme durmuyor, durduramayızda. Gelişme devam ettikçe bizde gelişmeye çalışmaya devam edeceğiz.. Değerli hemşerim; buradan şuraya gelmek istiyorum, önemli olan yaptığımız ve yapacağımız bütün işler topluma ve doğaya,baştada İnsanlığa faydalı olması gerektiğine gönülden inanıyorum..Yüce ögretimizinde temelinde İNSAN vardır bilirsin. Yani;Hümanist yani;herşey İnsanla başlar ve İnsanla biter.. Kabede İnsandır,ibadette insandır.İnsanı çalışmalarının başına,temeline almayan hiçbir eser ilkönce dünyevi değildir. böylecede yaşamsal değildir. Yukarıda belirttiğim nedenlerdende anlaşılacağı gibi; "YAŞAM KÜLTÜRLÜ OLMALI,KÜLTÜR YAŞAMSAL OLMALI" özdeyişini çok beğenir ve önemserim.Birçok yerde söylemeden edemem.. Pirin Şu önemli sözüyle,yorum yazımı bitirmek. istiyorum.."GELİN CANLAR BİR OLALIM"... Bütün hemşerilerimi,tüm alevi ve devrimci candostları muhabbetle kucaklıyorum.. Hoşcakalın.. Haydar ATA

Adsız dedi ki...

Sevgili Haydar Dost,
Haydarcigim Mahalli bir Kac Arkadasa ulasdim daha sonra bu bilgileri sana ulastiracagim yada sana bu dostlari yonlendirecegim ama ben Mahallilarin Koy sitesine ulastim o adresi sanada geciyorum sanirim oradan da bilgi alina bilir diye dusunuyorum.
Haydarcigim senden ve senin gibi can dostlardan bu guzel sozleri duymak bizidahada motife ediyor bizler emekci insanlariz emegein ne oldugunu bilen insanlariz sizin bu sitenin hazirlanmasi icin cok emek verilmis ben kendi adima gurur duydum bu emek veren canlarin emegine saglik .
Hamburgdan:
Ali Baran.
Saygilarimla
Adres:
http://www.mahalfm.tr.gg

Adsız dedi ki...

Değerli Dostum Ali,Merhaba.!
Yayınlanması talebiyle göndermiş olduğun yazıyı aldım ve güzel bir yazı sana katılıyorum. Bencede yayınlanmasında önemli yararlar var. Yeterli bilgiye sahip olmayan ve sahip olduğu bilgiyide eğrisi ve doğrusuyla birbirinden ayırt etmekte zorluk çeken bir toplumun aydınlanmaya gerçekten ihtiyacı var. Ali'ciğim,bende Reha Çamuroğlu'nun kitaplarından "ŞAH İSMAİL'i"okudum.Çokta yararlandım. Seninde Okumanı tavsiye ederim.. Ancak;Çamuroğlu son yaptığı girişimlerle, tarihten anlattıkları içinde bir uyumsuzluk yaşanmaktadır. Oda şudur;Tarihte onurluca direnenler var bir tarafta, diğer tarafta sinsice güçlüden,zalimden ve hatta haksızlıktan yana olanlar var, hakkı ve haklıyı bildiği halde. Alevi/Bektaşi tarihine baktığımız zaman Hızır Paşalar vardır,Çamurlarda vardır..PİR SULTANLARDA VARDIR. Direnciyle vardır,yüreği ile vardır ve türküleriyle vardır.. İnsanlık var olmaya devam ettiği sürece,72 inanca bir gönül gözü ile bakmayı öğreten ve hatta dünyada "KANI KANLA YUMAZLAR,KANI SU İLE YURLAR" diyebilen,Hümanist/ insani değerleri yüksek tek bir inanç olması sebebiylede Barışçı bir inançtır ve dünyevidir.Bütün diğer doğma inançlar ölmekten ve öldürmekten her vesile ile bahsederler.(tarihte çok örneği var ama yakın tarihimizde Sivas Madımak yangını) alevi/Bektaşılik dışında zulme uğramış ama zulüm etmemiş bir toplum daha yoktur dünyada..Yani dünyayı Barışla fetih etmek istemekte Şavaşla değil.. Şavaş bizim için haksızlığa ve zulme karşı savunma hakkıdır.Saldırı aracı değildir... Dostum, kendimi kaptırdım gidiyorum, yukarıdaki konuları ileride daha geniş kendi konuları içinde ayrı ayrı olarakkonuşup yazışırız..Yine sitemize Alevilik/Bektaşilik başlıklı bir bölüm açalım genel sorunları ve canların birbirleri ile paylaşacağı ve bilgilerine bilgi katmak iskeyecekleri bir platform haline dönüştürebiliriz.. Ali'ciğim, gönderdiğin yazıyıda açılacak bölümde yayınlayalım.. Alevi/Bektaşilik benimde üzerinde uzun zamandır çalıştığım bir konu,sanıyorum seninde konuyla ilgili çalışmaların var. Birlikte bu konuları enine boyuna değerlendirelim ve herkesle birlikte bilgilerimizi paylaşalım.. Biliyorsun,birkaçgün sonra 1 Mayıs (bütün dünyada emeğin ve emekçinin özgürleştiği tek gündür.)Ama halen Türkiye de nerede ve nasıl kutlanacağı birilerinin iki dudağının arasındadır.Örgütlenme geleneğinden yoksun olan bir toplum malisef örgütsüzlülüğünün acısını herzaman büyük bedellerde ödese anlamadan çekmeye devam edecektir. Bu arada 1 Mayıs Emek bayramınız kutluyor,Savaşsız ve Sömürüsüz bir Dünyada yaşamak umuduyla esenliklekal.. Bütün canlara selamlarımı ilet lütfen. Kendine iyi bak muhapbetle kal. Hoşcakal..
Saygılar sunuyorum..
Haydar ATA
Ank.Türkiye
03122983077

Adsız dedi ki...

Sevgili dost Haydar ata,Ben almanyadan cengiz Dogan,Bektas Hocanin ve Havanin oglu, biraz �nce sevgili k�yl�m Ali Baranin �nerisi �zerine sitenizi �grendim bir aktasli olarak gururlandim
Bu siteyi hazirlayan canin eline saglik siteniz cok g�zel olmus bundan sonra sitenizi sik sik ziyaret edecegim Almanyadan b�t�n k�l�lerimize selamlarimi iletiyorum.
Cengiz Dogan

Adsız dedi ki...

Merhaba,Değerli dostum Cengiz.Yorum bölümüne gönderdiğin yazını aldım.Çok teşekür ediyorum.Yıllar sonra hatırlanmak hatta yeniden merhaba diyebilmek,inanki beni hem heyecanlandırdı ve hemde çok mutlu etti.
Güzel dostum,günümüz yaşam koşulları,sizlerin bu güzel ülkemizden uzakta ve bizlerinse burada büyük şehirlerde birbirimizden kopmamıza ve hatta neredeyse uzaklaşıp unutulmamıza kadar varan ayrılıkları dayatmıştır.. Ama günümüz teknolojilerini iyi kullanıp ve etkin bir biçimde kullandığımızda sanıyorum bu uzaklıkları yakın edecektir. Sizlerle bu web sitemiz sayesinde buluşmamızı çok önemsiyorum. Bu sitenin kurulmasıda birbirinden uzakta ve hatta çoğu birbirini tanımıyor olan canların, birbirleriyle tanışmasına ve dostluklarını yeniden kurabilmelerini ve hatta sürekli kılabilmelerini sağlamak amacı etken olmuştur. Bu siteyi kujrmadan önce, yaptığımız araştırmada dost ve hemşerilerimizi bir araya getirebilecek, herkesin aynı anda bir arada olabileceği bir yer bulunmadığını tesbit etmemiz bu çalışmamızı gerekli kılmıştır. Değerli dostum, sizlerinde katkılarıyla birlikte öreceğiz gelecek güzel günleri ve dostlukları.. Yukarıdaki açıkladığım nedenlerle,bu bizim siteyi kurup ve gelişmesini takip ederek güncelleştiren ve siz dostlarla buluşmamızı sağlayan oğlum ÇAĞDAŞ'a teşekür ediyorum..Sevgili dostum Cengiz, seni sık sık burada görmek ve konuşmak istiyorum.MSN adresin varsa lütfen onuda yaz ilişkimizi kesmeyelim...Yusuf abiyede selamımı ilet lütfen.. Onunlada konuşmak istiyorum.Yusuf abiyi arayıp söylersen çok sevinirim..Kendine iyi bak.. Sevgiyle ve dostca kucaklıyorum.Doscakal..Haydar ATA

Adsız dedi ki...

Haydar Dost Selam ,
Haydar Seninle konusdugumuzgibi Koyümüzün Agaclandirma Projesini Bizm koylülere ilettim ayrca bizim koyde bu konuyla ilgilenen haatta yardimci olabilecek Huseyin Bektas. Abi varmis sanirim tanirsin o da bukanuda yardimlarini esirgemiyormus gucumüzü birlestirerek daha olumlu birseyler yapabiliriz diye dusunuyorum ben bizim köylüleri sana yönlendirecegim kendine iyi bak .
Hamburg`dan. Tum canlara Selam ve saygilarimi iletiyorum.
Ali Baran

Not:
Cengizi bilgilendirecegim bu guzel yazin icin .

Adsız dedi ki...

Merhaba Değerli Dostum Ali;
Köyümüzle ilgili yapılacak, ağaçlandırma,dernek için Kütüphane ve diğer çalışmalarda bana düşecek bir görev olursa,hiçbir zaman şüphen olmasın seve seve yerine getiririm. Bunun dışında,seninle konuşmamızda da belirttiğim gibi bizim köylü ve onun dışında diğer canların herhangi bir sorunları olduğunda yapabileceğim ne varsa yerine getireceğimden emin olmanı istiyorum.Benimle iletişim sağlamaları bu nedenle çok önemli. Senin,sanıyorum bu konuda çalışmaların vardı.Hatta şu çok önemli;Senin girişimci ruhun ilişkilerimizin başlayıp gelişmesinde çok önemli rol oynamaktadır.Köylülerimiz arasında uzun süredir yaşanan kopukluğuda gidereceğimiz kanısındayım.Senin gibi aklı ve yüreği bir olan (ki;kısa bir zamanda olsa irtibatımız sağlanalı)insan/dost olduğuna inanıyorum.Böyle bir intibağ edindim ve umarım devamlı olur.Burada yazıma son veriyorum,dostluğumuzun sonsuza dek sürmesi dileği ile dostca ve sevgi ile kal.Orada yaşayan tüm candostlara selamlarımı ilet lütfen.
Haydar ATA
Ank.Türkiye

Not:Sizin soy ağacını hazırladım yollana bilecek hal alınca MSN ile ulaştıracağım..

Adsız dedi ki...

Sevgili Dostlara Duyurmak istedim Benim oglum Deniz Baran,Saz caliyor (YouTube)de Deniz saz,tiklarsaniz gormek isteyenlerduyurulur .
Saygilarimla.
Ali Baran

Adsız dedi ki...

Sayın Ali dost; bıraktığın notunu aldım oğlun Deniz'in saz çaldığını belirtmiş YouTube de Deniz Saz olarak yayınlandığını belirtmişsin çok güzel bir girişim bende desteklişorum. YouTube Türkiyede durduruldu. Ancak açılınca izleyeceğim..

Haydar ATA

Adsız dedi ki...

Sevgili Dost Haydar Site Cok guzel olmus Eline ve Emegine saglik .

Ali Baran:
Selamlar

Adsız dedi ki...

Sevgili Barış ve Haydar amca

Sitenizi şimdi ziyaret etme fırsatım oldu harika olmuşş bayıldım.
Ellerinize yüreğinize sağlık bide barışı tebrik ediyorum herşey süper...
kendinize iyi bakın

EVCİOĞULLARI
ÇOBANINTORUNU
ALİ ASKER 'İN KIZI
AYLA ATA :))))

Haydar ATA dedi ki...

Sevğili Ayla'cığım; öncelikle o güzel görüşlerinden ötürü teşekür ediyor, seni öpüyorum. Seninde yüreğine sağlık..
Canım, bu aralar hiç arayıp sormuyorsunuz.! Nasılsınız? Bende sizleri arayıp soramadım...
Nerelerdesiniz.? hiç haberde vermediniz.
Annene, Hüseyin'e selam söyle. Hepinizi öpüyorum. Her zaman sitemizide ziyaret et ve seninde önereceğin veya yayınlamamızı istediğin birşey olursa iletebilirsin.. Fırsat bulursan arada görüşelim.

Kendine iyi bak.. selamlarımı ilet. hepinizi öpüyorum..Sevgiyle kal..

Haydar ATA

Adsız dedi ki...

Tekrar Mrh.Amca

Biz taşındık batıkente Kenan amcamlarla halamlar geldiler iyiz seni msn e ekledim ama henüz kabul etmedin.Selamlarını annemlere ileticem.
Sende yengemlere ve küçük dahilere selam söle ellerinden öperim.

AYLA ATA

Haydar ATA dedi ki...

Canım merhaba.
teşekür ederim. MSN me pek giremiyorum. Açınca bende seni kayıtlayacağım. Hatta wep cam dan görüntülü olarak görüşürüz.. Seni öpüyorum.. Tekrar selamlarımı ilet lütfen..
selamını söylerim.. gençlere..
sevgiyle kal..

Adsız dedi ki...

BEN İMAMGİLLERDEN MENDERES ÖKDEN İLK ÖNCE AKTAŞ KÖYÜNÜ TANITTĞINIZ İÇİN SİZLERE ÇOK TESEKKÜR EDERİZ. YAZMIŞ OLDUĞUNUZ YORUMLAR VE TANITIMLARINIZ ÇOK HOŞUMA GİTTİ.BEN ALANYADAN MENDERES ÖKDEN OLARAK BÜTÜN AKTAŞ KÖYLÜLERİNE VE BÜTÜN HEMŞERİLERİME KUCAK DOLU SELAMLAR VE SEVGİLER GÖNDERİYORUM. AYRICA HAYDAR ATAYA VE ALİ BARANA SELAMLARIMI GÖNDERİYORUM HOŞÇAKALIN

Haydar ATA dedi ki...

Merhaba değerli dostum Menderes.
Sitemizi ziyaret etmiş ve beğenini bildiren yorumunu bıraktığın için çok teşekür ediyorum.. Ayrıca selamını aldım.
Değerli arkadaşım, sen Almanya'ya yerleştin sanıyorum.? Umarım; oturma hkkını da almışsındır..
Menderesciğim, zaman zaman sitemizi ziyaret ederek düşünceni yazarsan sevinirim.. Ayrıca, senin, varsa elinde rahmetli Baban ve annene ait eski fotoğraflarını bana yolla sitemizin fotoğraflar bölümünde yayınlayalım..

Tekrar görüşeceğimiz umuduyla,
kendine iyi bak.
Sevgiyle ve dostca kal

Haydar ATA
Ank.

Adsız dedi ki...

Sayın değerli arkadaşım Haydar Ata ,
öncelikle selam eder sağlıklı sıhhatlı olmanı yüce allah'tan temenni ediyorum, gözlerinden öpüyorum.
çok yoğun stres ve sıkıntılar sebebiyle bana ayırdığın yoruma karşılık veremedik.
Ayrıca, ben Almanya'da değil
ANTALYA/ALANYA 'da ikamet etmekteyim.
Senden ricam telefon numaranı bana iletirsen çok memnun olurum.
Haydarcığım..benim rahmeti annemin ve babamın fotoğrafları var ama sana nasıl ileteceğimi bilemiyorum.

Bana ulaşabileceğin tel.no. :05379890375

En yakın zamanda yorum ve telefonla görüşmek dileğiyle ...
sevgilerimi ve saygılarımı sunarım
kendine iyi bak !


Menderes Ökden
Alanya

Haydar dedi ki...

Merhaba değerli dostum Menderes;
İlk önce Alanyayı,Almanya olarak yanlış anlaşılmadan dolayı özür dilerim..
benimle ilgili iyi diletlerini aldım ve aynı dileklerin en çoğunu sana da olmasını temenni ediyorum..
Sevgili dostum; ben sana ulaşacağım, telefonunun aldım..

En yakın bir zamanda görüşmek üzere eşine ve çocuklarına sevğilerimi iletiyorum..

Kendine iyi bak
Sevgiyle kal, dostca kal
Haydar ATA
Ankara

Adsız dedi ki...

ESSELAMUNALEKÜM VE RAHMETULLAHI VE BEREKETU.. NÖRÜYONGUZ LA KOYLÜLERIM? LA BU AY KOR MIDONUNG(HASAN HÜSÖN) DUĞÜNÜ OLMUŞ ELLAĞMKI, HERKEŞIN HABERI VAR ANCAH ALAMANYADAN HEC KIMSEYIN HABERI YOH.. BU NEBICIMBIR TESKILATTIR GARDAS!? GÖCTÜK DIYE UNUTTUNGUZ BIZI ELLAHAMKI.. ECIK ANING LA BIZI.. BEN ZAZA BEKIR.. AĞDAS KOYÜNE SELAMLAR

Adsız dedi ki...

Ben Yozgat kadisehri ilçesine bağlı elmalıütüğü köydeki evci oglu ocağının bir torunuyum elimizde haci Bektaştan icazet name var lütfen insanlar doğru bilgilendirilsin

Adsız dedi ki...

Adim Ozden italyada yaşıyorum +393807632789