31 Ocak 2009

TÜDER: İNDİRİM KAMPANYALARINA KARŞI TÜKETİCİLER DİKKATLİ OLMALI

TÜDER: İNDİRİM KAMPANYALARINA
KARŞI TÜKETİCİLER DİKKATLİ OLMALI
12:42 30 OCAK 2009

TÜKETİCİLER Derneği (TÜDER) Başkanı Engin Başaran, bazı mağazalarda ""etiketin yarısı"", ""yüzde 70-80 indirim"" gibi ilanların çoğu zaman gerçeği yansıtmadığını, bu tür indirimlere karşı tüketicilerin uyanık olması gerektiğini söyledi.

Özellikle kriz bahane edilerek bazı mağazalarda tüketimi teşvik edici kampanyalar düzenlendiğini kaydeden Başaran, tüketicileri dikkatli olmaya çağırdı.

Söz konusu kampanyalarda ""inanılması güç"" indirim oranlarının yer aldığını anlatan Başaran, ""Tüketiciyi yanıltıyor. Çoğu mağaza fiyatı önce 2 kat artırıp, sonra da yüzde 50 indirim yapmış gibi normal fiyatı üzerinden satış yapıyor"" dedi.

Tüketicilerin aldatılmasına yönelik bazı mağazaların ise ""tasfiye nedeniyle zararına satış"" gibi yöntem kullandığını anlatan Başaran, ""Mevzuat gereği iki ayda bitmesi gereken bu tasfiye yıllarca sürüyor"" dedi.

CEZASI 60 BİN TL’DEN BAŞLIYOR

Alışveriş merkezlerinin aldatıcı durumlar karşısında kalan tüketicilerin mutlaka kanuni yollara başvurulmasını isteyen TÜDER Başkanı Başaran, tüketicilerin aldatıcı reklam ve ilanlarda, Tüketici ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü bünyesindeki Reklam Kuruluna başvuruda bulunabileceğini belirtti. Başaran, bu tür girişimlerde bulunan işyeri sahiplerinin ise 60 bin TL"den başlayan cezalarla karşı karşıya kalacağını belirtti. Başaran, tüketicilerin Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüklerine de başvuruda bulunabileceğini kaydetti.


Birgün Gazetesi

Hiç yorum yok: