22 Şubat 2009

MAHKEME: YAZILI DİNİNİ DEĞİŞTİREMEZSİN

MAHKEME: YAZILI DİNİNİ DEĞİŞTİREMEZSİN
08:08 21 Şubat 2009
ZEHRA ŞAHİNDOKUYUCU ANKARA

Cahit Bolat adlı vatandaş, nüfus cüzdanındaki din hanesinde ‘İslam’ yerine ‘Şaman’ yazılması talebiyle Ankara 14. Asliye Hukuk Mahkemesi’ne açtığı davayı kaybetti. Bolat, “Karara Yargıtay’da itiraz edeceğim. Benim dinime devlet karar veremez” dedi.
Mahkemenin ret kararında, Nüfus Hizmet Kanunu’nun 82’inci maddesine göre nüfus cüzdanındaki din hanesine ya üç semavi dinden birinin yazılması ya da hanenin boş bırakılması gerektiği ifade edildi.

Bolat, olayın gelişimini şöyle anlattı:
“1 Mayıs 2006'da İçişleri Bakanlığı’na başvurarak nüfus cüzdanımdaki din hanesinde İslam yazdığını, oysa Şaman dinine mensup olduğumu ve bu yanlışlığın düzeltilmesini istedim. Ancak bakanlık olumlu yanıt vermedi. 16 Aralık 2008’de Altındağ İlçe Nüfus Müdürlüğü’nden nüfus cüzdanımdaki din hanesinde değişiklik yapılmasını istedim. İsteğimin karşılanamayacağı yanıtı verildi.

Mensubu olmadığım bir dinin nüfus cüzdanımda yazılı olması beni rahatsız ediyordu.

Son çare olarak 8 Ocak 2009 tarihinde Ankara 14. Asliye Hukuk Mahkemesi’ne dava açtım. Ne var ki mahkeme de talebimi yerinde bulmadı. Şimdi Yargıtay’a itiraz yapacağım. Oradan da bir sonuç alamazsam hakkımı Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi’nde arayacağım. Ben İslam dinine karşı bir insan değilim. Ama Şaman dinine inanıyorum. Devletin buna saygı göstermemesi, beni ille de bazı kalıplar içine mahkum etmeye çalışmasını anlamıyorum.”

Birgün Gazetesi

Hiç yorum yok: