RAPOR: DİN ÖĞRETMENLERİNİN YÜZDE 60’I ALEVİLİĞİ BİLMİYOR
13:16 26 Mayıs 2009
Din dersi kitaplarına Alevilikle ilgili bölümlerin yazılması tartışmaları sürerken, Türkiye’deki Din Dersi öğretmenlerinin üçte ikisinin ‘Aleviliği yeteri kadar bilmediği’ ortaya çıktı.
Alevilik tanımını yapan din dersi öğretmenlerin yüzde 21’i ise ‘Alevilik siyasi bir oluşumdur’ dedi
OZAN BİLİR
Hükümetin "Alevi Açılımı” konusunda üzerinde durduğu konuların arasında okullarda Alevilik ile ilgili bölümlerin okutulması geliyor. Hükümetin isteği üzerine Cem Vakfı'nın derslerde okutulacak Alevilikle ilgili kitap hazırlığı içerisinde olduğu da ortaya çıkmıştı.
Değerler Eğitim Merkezi'nin, “Öğretmenlerine göre Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi” konulu araştırma ise, din dersi öğretmenlerinin Alevilik ile ilgili düşüncelerini gözler önüne seriyor.
'ALEVİLİK DERSLERDE OKUTULSUN'
Değerler Eğitim Merkezi, 19 bin beş yüz din dersi öğretmeninin bulunduğu Türkiye'de, örneklem modeliyle, 25 ilde, 800 din öğretmenine Alevilik ile ilgili sorular sordu.
Araştırma sonucunda açıklanan rapora göre, din dersi öğretmenlerinin büyük bir çoğunluğu, Alevi öğrencilerin de girdiği için din derslerinde Aleviliğin okutulmasından yana, fakat Aleviliğe ne kadar yer verileceği konusunda din öğretmenleri arasında genel bir kararsızlık var.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin yüzde 88’i Aleviliğin okullarda ders olarak okutulmasını istiyor.
ALEVİLİĞİ YÜZDE 30'U BİLİYOR
Din öğretmenlerinin, “Alevilikle ilgili yeterli bilgiye sahip olup, olmadıkları” konusundaki soruya verdikleri cevap ise öğretmenlerin bu konudaki yeterliliklerini ortaya çıkarıyor. Öğretmenlerin yaklaşık yüzde 60'ı Alevilik konusunda yeteri kadar bilgiye sahip olmadıklarını söylerken, yüzde 30'a yakını “yeterli bilgim var” diyor. Kararsızların oranı ise yüzde 11. Bu oran din öğretmenlerinin büyük bir bölümünün Alevilik ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmadığını ortaya çıkarıyor.
ALEVİLİK SİYASİ OLUŞUMMUŞ!
Din öğretmenlerinin Aleviliğin tanımı konusunda ise kafaları karışık. “Aleviliği nasıl tanımlarsız” sorusuna öğretmenler en çok yüzde 24 ile “yaşam biçimi” şeklinde cevaplıyor.
Öğretmenler Aleviliği yüzde 21 “siyasi oluşum”, yüzde 19 İslam'da bir mezhep olan Şia'nın bir kolu, yüzde 15 mezhep, yüzde 11 oranında ise tarikat olarak tanımlıyor. Ayrı bir din olarak tanımlayanların oranı ise sadece yüzde 0.8.
DİĞER DİNLER ÖĞRETİLİYORMUŞ!
Değerler Eğitim Merkezi'nin araştırmasındaki bir diğer soru ise din derslerinde Aleviliğe yeterince yer verilip verilmediği. Bu soruya öğretmenlerin yarıya yakını “evet yer veriliyor” derken, yüzde 39'u 'hayır' diyor. Bu veriler ışığında Raporda, “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeni yetiştirme programlarının Alevilik öğretimi bakımından yeniden gözden geçirilmesi” isteniyor.
Raporda ayrıca öğretmenler, farklı dinlerin öğretimine programda yeteri kadar yer verildiğini ve kendilerinin de farklı dinler konusunda yeterli bilgiye sahip olduklarını söylüyor.
Alevilik tanımını yapan din dersi öğretmenlerin yüzde 21’i ise ‘Alevilik siyasi bir oluşumdur’ dedi
OZAN BİLİR
Hükümetin "Alevi Açılımı” konusunda üzerinde durduğu konuların arasında okullarda Alevilik ile ilgili bölümlerin okutulması geliyor. Hükümetin isteği üzerine Cem Vakfı'nın derslerde okutulacak Alevilikle ilgili kitap hazırlığı içerisinde olduğu da ortaya çıkmıştı.
Değerler Eğitim Merkezi'nin, “Öğretmenlerine göre Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi” konulu araştırma ise, din dersi öğretmenlerinin Alevilik ile ilgili düşüncelerini gözler önüne seriyor.
'ALEVİLİK DERSLERDE OKUTULSUN'
Değerler Eğitim Merkezi, 19 bin beş yüz din dersi öğretmeninin bulunduğu Türkiye'de, örneklem modeliyle, 25 ilde, 800 din öğretmenine Alevilik ile ilgili sorular sordu.
Araştırma sonucunda açıklanan rapora göre, din dersi öğretmenlerinin büyük bir çoğunluğu, Alevi öğrencilerin de girdiği için din derslerinde Aleviliğin okutulmasından yana, fakat Aleviliğe ne kadar yer verileceği konusunda din öğretmenleri arasında genel bir kararsızlık var.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin yüzde 88’i Aleviliğin okullarda ders olarak okutulmasını istiyor.
ALEVİLİĞİ YÜZDE 30'U BİLİYOR
Din öğretmenlerinin, “Alevilikle ilgili yeterli bilgiye sahip olup, olmadıkları” konusundaki soruya verdikleri cevap ise öğretmenlerin bu konudaki yeterliliklerini ortaya çıkarıyor. Öğretmenlerin yaklaşık yüzde 60'ı Alevilik konusunda yeteri kadar bilgiye sahip olmadıklarını söylerken, yüzde 30'a yakını “yeterli bilgim var” diyor. Kararsızların oranı ise yüzde 11. Bu oran din öğretmenlerinin büyük bir bölümünün Alevilik ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmadığını ortaya çıkarıyor.
ALEVİLİK SİYASİ OLUŞUMMUŞ!
Din öğretmenlerinin Aleviliğin tanımı konusunda ise kafaları karışık. “Aleviliği nasıl tanımlarsız” sorusuna öğretmenler en çok yüzde 24 ile “yaşam biçimi” şeklinde cevaplıyor.
Öğretmenler Aleviliği yüzde 21 “siyasi oluşum”, yüzde 19 İslam'da bir mezhep olan Şia'nın bir kolu, yüzde 15 mezhep, yüzde 11 oranında ise tarikat olarak tanımlıyor. Ayrı bir din olarak tanımlayanların oranı ise sadece yüzde 0.8.
DİĞER DİNLER ÖĞRETİLİYORMUŞ!
Değerler Eğitim Merkezi'nin araştırmasındaki bir diğer soru ise din derslerinde Aleviliğe yeterince yer verilip verilmediği. Bu soruya öğretmenlerin yarıya yakını “evet yer veriliyor” derken, yüzde 39'u 'hayır' diyor. Bu veriler ışığında Raporda, “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeni yetiştirme programlarının Alevilik öğretimi bakımından yeniden gözden geçirilmesi” isteniyor.
Raporda ayrıca öğretmenler, farklı dinlerin öğretimine programda yeteri kadar yer verildiğini ve kendilerinin de farklı dinler konusunda yeterli bilgiye sahip olduklarını söylüyor.
Birgün Gazetesi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder