26 Ekim 2009

Ayda bin liralık ilaç parasını ödeyen yok

Ayda bin liralık ilaç parasını ödeyen yok


Nesrin COŞKUN / DHA 26 Ekim 2009
Ayda bin liralık ilaç parasını ödeyen yok


Ev hanımı Zeliha Efe, Mart 2006’da rahatsızlandı. Birkaç hastane dolaştıktan sonra, ince bağırsağı besleyen ana damarın pıhtı atağı sonucu tıkandığı belirlendi ve kangren olan ince bağırsağı alındı. Ancak doktorlar Efe’ye yaşama şansı vermedi. Zeliha Efe, damardan beslenerek yaşatılırken, SSK emeklisi Hasan Efe, internetten İzmir Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi´nde 2003’te ilk bağırsak nakli operasyonunun yapıldığını öğrendi.

Ancak o güne kadar ameliyat edilen beş hasta da yaşımını yitirmişti. Hasan Efe, Nakil Grup Başkanı Doç. Dr. Alp Gürkan´a telefon ederek durumu anlattı. Zeliha Efe, o günlerden bugünlere varan hikâyesini şöyle anlattı:
“Nakil olup kurtulan yoktu. Ama bu bir umuttu ve biz o umudun peşine düşüp İzmir’e geldik. 2006 Haziranı’nda organ bağışıyla nakil gerçekleştirildi. 45 güne hastanede yattım. Sağlıkla taburcu olmamın üzerinden üç yıl geçti. Her şeyi yiyip içerek yaşıyorum. İnce bağırsak nakilli yaşayan ilk ve tek hasta olarak, benim gibi hastalara nakil öneriyorum. Bana baksınlar, korkmasınlar. Nakil yapılmayınca da sonumuz ölüm.”

Zeliha Efe, her ay kan tahlili sonucuna göre dozu ayarlanan iki ilaç kullanıyor. İlaçlardan biri, 876, diğeri 176 lira. Ancak devlet bunu karşılamıyor. Zeliha Efe, “Eşim SSK emeklisi. İnce bağırsak nakilli yaşayan ilk ve tek hastayım ama bu şartlarda gel de yaşa. Devlet ilaçlarımı karşılasın” diyor.



http://www.hurriyet.com.tr/gundem/12776971.asp?gid=233

Hiç yorum yok: