21 Kasım 2009

EMEK MÜCADELESİ SANIK KÜRSÜSÜNDE

EMEK MÜCADELESİ SANIK KÜRSÜSÜNDE
15:35 20 Kasım 2009

KESK’liler altı ay sonra hâkim karşısına çıktı. Mahkemede ifade veren Kuriş, “Burada yargılanan ben değil KESK’tir. Bu mahkeme sendikayı sürecin dışına atmaya yöneliktir” dedi

6 AY SONRA İLK DURUŞMA

KESK Kadın Sekreteri Songül Morsümbül, Eğitim Sen Kadın Sekreteri Gülçin İspert ve KESK Eski Genel Sekreteri Abdurrahman Daşdemir’in de içinde olduğu 22’si tutuklu 31 KESK üyesi hakkında açılan davaya İzmir 8. Ağır Ceza Mahkemesi’nde başlandı. “Yasadışı örgüt üyesi olmak”la suçlanan KESK üyeleri, 6 aylık bir tutukluluğun ardından hâkim karşısına çıktı. İddianame kapsamında 22’si tutuklu 31 kişi yargılanıyor.

‘TEK ÇALIŞMAM KESK’
Davada yargılanan Mehmet Hanefi Kuriş, savunmasında “Yargılanan ben değil KESK’tir” dedi. KESK’in yetki süreci öncesinde yıpratılmaya ve üye sayısındaki artışın önüne geçilmeye çalışıldığını söyleyen Kuriş, “Çalışmalarımı KESK içerisinde ve kapsamında gerçekleştirdim” dedi. KESK Genel Başkanı Sami Evren ise, ortaya atılan iddialarda herhangi bir suç unsuru bulunmadığını belirtti.

‘Örgüt üyesi’ oldukları iddiasıyla 6 ay önce tutuklanan 22 KESK üyesi, dün ilk kez hâkim karşısına çıktı. Avukatlar, iddiaların gerçeği yansıtmadığını belirterek, iddianamenin reddini istedi. Adliye önünde ise KESK’lilerin serbest bırakılmasını isteyen binlerce kişi eylem yaptı

Yaklaşık 6 aydır tutuklu bulunan 22 KESK üyesi dün ilk duruşmalarına çıktı. KESK’lileri 50’yi aşkın avukat savunurken, yüzlerce kişi de Adliye önünde KESK'lilerin serbet bırakılmasını istedi. Duruşmada ifade veren Mehmet Hanefi Kuriş, “Burada yargılanan ben değil KESK’tir. Bu mahkeme sendikayı ülkede yaşanan sürecin dışına atmaya yöneliktir” dedi.
KESK Kadın Sekreteri Songül Morsümbül, Eğitim Sen Kadın Sekreteri Gülçin İspert ve KESK Eski Genel Sekreteri Abdurrahman Daşdemir'in de içinde olduğu 22'si tutuklu 31 KESK üyesi hakkında açılan davanın ilk duruşması İzmir 8. Ağır Ceza Mahkemesi'nde görüldü. "Yasadışı örgüt üyesi olmak"la suçlanan KESK üyeleri, 6 aylık bir tutukluluğun ardından ilk kez hâkim karşısına çıktı.

Avukatlar kimlik tespiti öncesinde, iddianamenin hukuki delillerden yoksun olduğunu belirterek, iddianamenin mahkeme heyeti tarafından reddedilmesini istedi. Avukatlar ayrıca, iddianamede yer alan fiiller ile delillerin “yasadığı örgüt üyeliği” suçlamasına denk düşmediğini belirterek, mahkemenin görevsizlik kararı vermesini talep etti. Kısa bir ara vererek iki talebi değerlendiren mahkeme heyeti, talepleri reddetti. Duruşmada daha sonra
sanıkların kimlik tespiti aşamasına geçildi. Duruşmaya 22’si tutuklu 30 sanık katıldı.

"BEN DEĞİL KESK YARGILANIYOR"
Duruşmada "Demokratik Emek Konfederasyonu’nun Ege Bölge Sorumlusu" olduğu iddia edilen Mehmet Hanefi Kuriş ifade verdi. Kuriş savunmasında “Burada yargılanan ben değil KESK’tir” dedi. Emek mücadelesi içinde her zaman önde olan KESK’in yetki süreci öncesinde yıpratılmaya ve üye sayısındaki arştın önüne geçilmeye çalışıldığını söyleyen Kuriş, şunları söyledi:
“Ben KESK faaliyetleri dışında herhangi bir eylem ve etkinliğe katılmadım. Butün çalışmalarını KESK içinde ve kapsamında gerçekleştirdim. İddia edildiği gibi PKK’nin yapılanması içinde değilim ve hiç olmadım. Sendikamız tutuklamalar ve baskılarla ayrıştırılmaya çalışılıyor. KESK tarihi hiçbir zaman bu baskılara göz yummadığımızın örnekleriyle doludur. Bu davayla KESK’in kendi sorunları içinde kalması ve ülke sorunlarına tepkisiz kalması sağlanmak isteniyor. Bu mahkeme sendikayı ülkede yaşanan sürecin dışına atmaya yöneliktir. İddianame tamamen suç işleme ihtimalimiz üzerine kurulmuştur. İstina edilen suçlamalar tamamen özel hayatımızla ilgili telefon görüşmelerini içeriyor. Bugüne kadar yasa dışı bir slogan atmadım, herhangi bir yere taş, Molotof kokteyli ve benzeri zarar verici bir malzeme atmadım. Bütün suçlamaları reddediyor, beraatımı talep ediyorum” dedi.
Duruşmaya ÖDP Genel Başkanı Alper Taş, KESK eski Başkanı İsmail Hakkı Tombul, Egitim Sen Genel Başkanı Zübeyde Kılıç, eski başkan Alaaddin Dinçer, DTP Diyarbakır Milletvekili Akın Birdal da katıldı.

SAMİ EVREN: ADALET BEKLİYORUZ
Adliye önünde toplanan yüzlerce kişi, KESK'lilerin serbest bırakılmasını istedi. Kitle, “KESK’li tutuklulara özgürlük” yazılı pankart açıp, sloganlar attı. KESK Genel Başkanı Sami Evren burada yaptığı açıklamada, ortaya atılan iddialarda herhangi bir suç unsuru bulunmadığını belirterek, adalet beklediklerini ve arkadaşlarının serbest bırakılmasını istediklerini söyledi. KESK'in özgürlük ve demokrasi mücadelesi nedeniyle hedef alındığı belirten Evren, "daha önce de buna benzer uygulamalarla karşılaştık, mücadelemizden taviz vermeden sürdüreceğiz" dedi.

ULUSLARARASI DESTEK
Çok sayıda kurum temsilcisisinin destek verdiği açıklamada uluslararası katılımcılar da yer aldı.
KESK’e bağlı sendikaların genel başkan ve yöneticilerinin yanı sıra DTP Diyarbakır Milletvekili Akın Birdal, ÖDP, EMEP, HAK PAR, SDP, SP, Alevi Bektaşi Federasyonu’nun da içinde olduğu çok sayıda kurum temsilcisi katıldı.
GÜLSEN CANDEMİR İZMİR

http://www.birgun.net/

Hiç yorum yok: