19 Haziran 2010

'Kafes'te ilginç diyalog!


'Kafes'te ilginç diyalog!
'Sağolsun savcılar beni gaza getirdi'

Dilek YILDIZ / VATAN İSTİHBARAT

Kafes İddianamesi’nde amiraller ve kurmay subaylar arasında dikkat çekmeyen sivil memur Tanju Veli Aydın, muhbir olduğunu ve emniyete bilgi aktardığını itiraf etti, savcıların gizli tanık olması için kendisini ’gaza’ getirildiğini söyledi.

Hakim Kuban, savcıların yaptığının yasadışı olduğunu vurguladı.

Kafes Eylem Planı davasının 3. duruşmasında öne çıkan isim, Tanju Veli Aydın oldu. Aydın, Deniz Kuvvetleri’ne bağlı Gölcük Tersanesi ve Erdek’te görev yapan bir sivil memur. “Hücre elemanı” olmakla suçlandığı iddianamede amiraller ve kurmayların yanında hiç dikkat çekmemişti. İstanbul Emniyeti’ne gelen ihbarda, isminin karşısında “DHKP/C’deki bağlantılarını hazır hale getirsin. Malzemeler eski yerde” yazıyordu. Tutuklandı, sonra serbest kaldı.

Muhbirlik teklifi gayriresmi

Dünkü duruşmada Aydın’ın savunması alındı. Aydın örgüt üyeliği iddialarını reddetti. Çapraz sorguda sanık avukatlarından Atiye Taslocuoğlu, “MİT ve Emniyet’e para karşılığı muhbirlik yaptınız mı?” diye sordu. Aydın, “Para lafını kabul etmiyorum. Bazı şeylerde yardımcı oldum” dedi. Üye Hakim Mehmet Karababa, “Sizi kim görevlendirdi? Emri kim verdi?” diye sordu. Aydın, “İstihbaratta gayri resmi olarak çalışıyorum. Donanma Komutanlığı’ndan gayriresmi, şifahen teklif yapıldı” dedi.

’Emniyete bilgi veriyorduk’

Üye Hakim Oktay Kuban da Aydın’a çarpıcı sorular sordu ve ilginç cevaplar aldı:

OKTAY KUBAN: Diğer istihbarat birimlerine bilgi vermeniz konusunda size kim talimat verdi?

T. VELİ AYDIN: Kendi insiyatifimle hareket etmedim. Biz eylemleri bildiriyorduk. Emniyete bilgi veriyorduk.

O.K: Talimat vereni neden açıklamıyorsun?

T.V.A: 10 yıl birçok komutanla görev yaptım. Hangisinin ismini vereyim?

O.K: Tanık koruma programına göre, sanık veya şüpheli durumunda olan birinin, yargılandığı davada tanık olacağına dair bir düzenleme yok. Bu durumda sizin şüpheliyken tanık olabileceğinizi kim söyledi?

T.V.A: Hazırlık savcılarıyla bir görüşmemiz oldu.

O.K: Buradaki savcılarla siz nasıl irtibat sağladınız?

T.V.A: İlk ifade verdiğimde onlar bana, ’gizli tanık olabilirsin’dediler.

O.K: Erdek Savcılığı’ndan gizli tanık olmak için dilekçe vermişsiniz. Buna ne diyorsunuz?

T.V.A: Savcılar ilk başta talepte bulunduğu için böyle bir dilekçe gönderdim. Aslında soruşturmayla ilgili bilgim yoktu. İlk ifademde de bana, ’gizli tanıklık yapabilirsin’dediler. Önce gizli tanıklığı hatırlattılar, sonre etkin pişmanlıktan bahsettiler.

’Haber elemanıyım’

Savcı Nuri Ahmet Saraç’ın, “Siz nesiniz? Ajan mı, istihbarat elemanı mı, yoksa haber elemanı mı?” diye sorduğu Aydın, “Ben işçiyim. Aynı zamanda Donanma Kuvvet Komutanlığı’nın haber elemanıyım. 1993 ile 2005 arasında haber elemanı olarak çalıştım” dedi.

Müdahillik talebine ret

Duruşmada 560 müşteki avukat arasından seçilen 7 avukatın müdahillik talepleri değerlendirildi. Savunma tarafı, “40 yıldır bu ülke terörle boğuşuyor, neden orada müdahil olmak istemediler. Şimdi isim yapmak için mahkemeyi sirke çeviriyorlar” diye talebe karşı çıktı. Mahkeme heyeti de bu talebi reddetti.

‘Askersen askersin ne olduğunuzu biliyoruz’

Duruşmanın başında söz alan tutuksuz sanıklardan Binbaşı Metin Fidan sabah eşiyle duruşmaya geldiği sırada kapıda görevli polisin kendisine hakaret ettiğini belirterek suç duyurusunda bulundu.

Fidan, “Girişteki polis memuru bir eli cebinde bir elinde sigara. eşime hitaben ”Hanım gel buraya“ dedi. Eşimle yanına gittik. ’Niye bekliyorsunuz burada’ diye sordu. ” Sanığım, 9’da duruşmam var “ deyince ”Hadi ya, 9’da duruşmamı olur. Çık dışarı“ dedi. ”Duruşmam var“ diye söyleyince ”Git dedim sana“dedi. ’Adil yargılanmaya çalışılan bir askerim’ deyince polis memuru bana “Askersen askersin. Sizin ne olduğunuzu biliyorum“ dedi. Sonra bana küfür etmiş, şikayetçiyim” diye konuştu. Mahkeme başkanı işlem başlattı.

http://www9.gazetevatan.com/kafeste-ilginc-diyalog

Hiç yorum yok: