27 Haziran 2011

İreceb'in derdine çare bulundu

İreceb'in derdine çare bulundu

EvcioğluHaber- Yıl 1977, 29 Mart. Değerli gazeteci Hasan Pulur'un bundan 33 yıl önce yazdığı "Olaylar ve İnsanlar" isimli köşesinde "İreceb'in derdine çare bulundu" adındaki yazısı elime geçti..

Geçmiş tarihten kalma, değerli yazı, belge, bilği ve fotoğraf gibi değerli dökümanlar geçmişe ışık tuttuğu gibi, günümüzü de aydınlatmaktadır..

Kendi adıma oldukça beğendiğim, bunlardan birisi olan "İreceb'in derdine çare bulundu" başlıklı yazıyı sizlerle paylaşmak istiyorum.


*********
29 Mart 1977
Hasan Pulur

Ziya Alp, Eskişehir'den Ankara'ya gidiyordu. Otobüste yanına orta yaşlı bir adam düştü.
Oturduğundan beri "ah, of, vay" çekiyor, durup durup "Allah büyük" diye hayıflanıyordu.

Ziya Alp meraklandı;
-Ne o, hemşerim, derdin büyük galiba.!

Adam şöyle bir baktı:
-Böyük ya! Sen doktor musun?
-Yooo ziraatçıyım!

Adam dudak biktü;
-Niye dudak büktün beğenmedinmi?
-Beğenmesine beğendim emme, sen dohtor olmalısın, benden saklıyon.!
-Niye saklayayım. Ama derdini söylemeyen derman bulamaz, demişler. Söyle bakalım derdini ne?

Adam yine derinden bir ah çekti. iman tahtası indi:
-Dinle bir yol öyleyse...
Benim adım İrecep. Aşçıyım..
Hastalığım asabiyettir.
Şimdilik ben bu asabiyetimi bir annatayım, sen diğne..!

"Çok çabucak kızıyom.
Gözlerimin önü çağmag, çağmag gıvımcılasıyo, ağşamleyin görmuyo..
Her daim garnım arrıyo..
Yemekler çok götü gokuyo,
Gulaklarımda göppe asılı gibime geliyo, çagır çagır çan çaliyo..
Merdiman çıkamıyom, dizlerim tutmuyo.
Barmaklarım uyuşuyo, bıçak tutamıyom.
Otomofilde garnım bulanıyo,
Ürüyam garman garışık oluyo..
Aç galıcam diyerekten gorkuyorum..
Cigara ve de ıraki içemiyom.
Evsahabam Gezban garı kirayı 300 etti, çok gızdım.
Garı gız gısmını heç sevmeyom."

Adam bir çırpıda bunları sıraladıktan sonra durdu..
-Ağnadın mı şincik dertleri mi?
-Anladım
-Ağnadıysan sen de bana, çaremi bir kagıda yazınnan anlat. Emme velakin ireçete ilaç istemem..

Ziya Alp, defterinden bir yaprak kopardı ve Ankara'ya varıncaya kadar İreceb'in derdine çare buldu..

-"İrecep sen iyice gorkmuşsun.
Dünyan ile felegin unutmuşsun.
Şifa vermez ilaç sana, zira sen çoktan hapı yutmuşsun."

*********
Not; Evet değerli dostlar. Hasan Pulur'un 1977 yılında yazdığı bu yazısıydı.. Umuyorum ki; sizlerde beğenmişsinizdir.

Üsteki yazılan yazıyla birlikte, aynı köşede yayınlanan patates şiirini de başlığı tıklayarak okuyabilirsiniz

PATATES HAZRETLERİNE

EvcioğluHaber-27.06.2011- Pazartesi

1 yorum:

Selman Arık dedi ki...

Arkadaşlar, 1977 ait bu yazıyla beni 80'li yıllara götürdünüz.
Değerli Hasan Pulur abimizin bu tarihi bir vesika niteliğindeki yazısı ise çok daha özel. Hem biraz mizah ve hemde o günün Türkiyesinden ilginç bir örnek..
*
Benim de bir katkı sunmak istiyorum izniniz olursa?
O zamanın İrecep'leri şimdilerinde parasız aldıkları gecekondu yerlerini apartmana verdiler, daire zengini oldular..
Aynı konuşma tarzıyla ceple konuşuyor ve kiraya verdiği üç beş dairenin konuklarına işine gelmiyosa çık kardeşim diyorldr..

Hepinize saygılar..