19 Ağustos 2011

Honduras Hükümeti eğitim yasasını tartışıyor

Honduras Hükümeti eğitim yasasını tartışıyor

EvcioğluHaber- Öğrenci- Veli ve Öğretmen derneklerinin karşı çıktığı Eğitimin Özelleştirilmesinin hükümet tarafından tartışmaya alınması halkın büyük tepkisini çekiyor.

Tegucigalpa, 15 Ağustos 2011 (Prensa Latina) Başkan Porfirio Lobo hükümetle öğrenci ve öğretmenler arasında krize yol açan tartışmalı eğitim yasasını ele aldı.

Lobo öğrenci, veli, öğretmen ve eğitim otoritelerine diyaloğa katılma çağrısında bulundu.

Yeni Genel Eğitim Yasası 45 yıllık mevcut yasasın yerine geçecek ve kamu eğitiminin özelleştirilmesine yol açacaktı. Öğrenci ve öğretmenlerse buna karşı çıkıyorlar.

Honduras Öğretmenler Birliği (PRICMAH) Başkanı Orlando Mejía, 'Öğrenciler 2 milyon kişinin yararlandığı kamu ve özgür eğitimden yanalar,' diye konuştu.



Kaynak:http://www.plturkce.org/
-
EvcioğluHaber-19.08.2011 Cuma

Hiç yorum yok: