Sanayİ ve Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu, Coca Cola ve Pepsi Cola firmalarının, “Sıfır şeker-şekersiz maksimum tat” sloganıyla yaptıkları reklamların tüketicileri yanıltıcı ve aldatıcı nitelikte olduğu sonucuna vararak reklamların durdurulmasına ve ilgili firmaların cezalandırılmasına karar verdi.
Türk İş’ten yapılan açıklamada, “Şeker İş Sendikamız, Coca Cola ve Pepsi Cola şirketlerinin, bazı ürünlerinde şeker olmadığını belirterek yaptığı kampanyanın 4077 sayılı yasanın 16’ıncı maddesine aykırı olduğunu belirterek 4 Nisan 2008 tarihinde Reklam Kurulu’na başvurdu. Bu başvuru söz konusu kurul tarafından 12 Ağustos 2008 tarihinde yapılan 155’inci toplantıda ele alındı. Sonuçta bu reklamların tüketiciyi yanılttığı sonucuna varılarak durdurulması kararlaştırıldı. Ayrıca ilgili firmaların her biri 60 bin YTL para cezasıyla cezalandırıldı” denildi.
Açıklamada şu görüşlere de yer verildi: “Sıfır şeker veya şekersiz maksimum tat gibi sloganlarla piyasaya sürülen ve birden fazla kimyasal tatlandırıcı çeşidini içinde barındıran bazı ürünler ile içeriğinde şeker yerine nişasta bazlı şeker kullanılan ürünler için yapılan yanıltıcı reklamlar yoluyla pancar şekeri kötü bir ürünmüş gibi gösterilmeye çalışılmıştır.
Halbuki pancar şekeri nişasta bazlı tatlandırıcılar veya kimyasal tatlandırıcıların aksine insan sağlığına dost bir üründür, tamamen doğal bir tatlandırıcıdır ve çevre için hiçbir olumsuz tehdit içermemektedir.
Şeker İş, yanıltıcı reklamlarıyla pancar şekerini kötüleyerek sektöre zarar veren ve aynı zamanda halkın sağlığını da risk altına atan bu ürünlere karşı mücadele başlatmış, son olarak da bu firmaları Reklam Kurulu’na şikayet etmişti. “
Türk İş’ten yapılan açıklamada, “Şeker İş Sendikamız, Coca Cola ve Pepsi Cola şirketlerinin, bazı ürünlerinde şeker olmadığını belirterek yaptığı kampanyanın 4077 sayılı yasanın 16’ıncı maddesine aykırı olduğunu belirterek 4 Nisan 2008 tarihinde Reklam Kurulu’na başvurdu. Bu başvuru söz konusu kurul tarafından 12 Ağustos 2008 tarihinde yapılan 155’inci toplantıda ele alındı. Sonuçta bu reklamların tüketiciyi yanılttığı sonucuna varılarak durdurulması kararlaştırıldı. Ayrıca ilgili firmaların her biri 60 bin YTL para cezasıyla cezalandırıldı” denildi.
Açıklamada şu görüşlere de yer verildi: “Sıfır şeker veya şekersiz maksimum tat gibi sloganlarla piyasaya sürülen ve birden fazla kimyasal tatlandırıcı çeşidini içinde barındıran bazı ürünler ile içeriğinde şeker yerine nişasta bazlı şeker kullanılan ürünler için yapılan yanıltıcı reklamlar yoluyla pancar şekeri kötü bir ürünmüş gibi gösterilmeye çalışılmıştır.
Halbuki pancar şekeri nişasta bazlı tatlandırıcılar veya kimyasal tatlandırıcıların aksine insan sağlığına dost bir üründür, tamamen doğal bir tatlandırıcıdır ve çevre için hiçbir olumsuz tehdit içermemektedir.
Şeker İş, yanıltıcı reklamlarıyla pancar şekerini kötüleyerek sektöre zarar veren ve aynı zamanda halkın sağlığını da risk altına atan bu ürünlere karşı mücadele başlatmış, son olarak da bu firmaları Reklam Kurulu’na şikayet etmişti. “
Zehra Şahindokuyucu
Ankara
Birgün
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder