18 Eylül 2009

'Benim için Alevi - Sünni ayrımı yok'

'Benim için Alevi - Sünni ayrımı yok'


'Benim için Alevi - Sünni ayrımı yok'

PSAKD'nin konuğu Dikili'nin Castro'su Osman Özgüven'di


17 Eylül 2009 18:30

Suyu vatandaşa bedava veriyor diye hakkında soruşturma açılan ve sayısız davalarda yargılanan Osman Özgüven yeni duruşmanın 6 Ekim'de olduğunu belirtti.
150 kişinin katılımıyla yapılan söyleşide, ''Castro olarak anılmak benim için gurur verici ama Fidel Castro tektir.'' Diyerek konuşmasına başlayan Dikili Belediye Başkanı Osman Özgüven, '' Belediyecilikte en önemli unsur, insanın sosyal yaşamına katkıda bulunmaktır. Biz yıllardır bu perspektiften belediyeciliğe baktığımız için, kimi zaman komünist olarak, kimi zamanda PKK'lı olarak birileri tarafından lanse edildik. Sosyal belediyecilikte ve bizde her şey insan içindir. 1984'ten bu yana uygulamalarımızı övünçle ve iftiharla anlatıyorum. Biz, Dikili'de halkımızdan su parası almıyoruz diye, mahkemeye verildik. Ama ne yazık ki, hiç bir belediye başkanından destek görmedik.
Belediyecilikte 10 şart koyduk. Neydi bu 10 şart
1-Amaç insandır. İnsan merkezdir.
2- Yoksul ve ezilen kesimler önceliklidir.
3- Emeğe ve sosyal adalete saygı esastır.
4- Beslenme, Su, Barınma, Eğitim, Sağlık, Kolektif ulaşım insan hakkıdır. 5- Kentin ve Kent insanının her sorunu, yerel yönetiminde sorunudur.
6- Tüm canlılara, doğaya ve çevreye saygı zorunluluktur.
7- Rüşvetin, yolsuzluğun, kayırmacılığın olmadığı Eşitlikçi, Özgürlükçü, Demokratik, Katılımcı, Açık, Dürüst, Temiz yönetim temel ilkedir.
8- Herkese eşit hizmet ve farklılıklarımızla, barış içinde bir arada yaşama ortamına katkı sağlamak hedeftir. 9-Çocuklar, Gençler, Kadınlar her alanda olumlu ayrımcılığa tabi olmalıdırlar.
10- Engellilerimizi sosyal-gündelik yaşama katmak insanlık görevidir.'' diye konuştu.

SU TİCARETLEŞTİRİLMEMELİDİR
Halkına ücretsiz su dağıttığı için yargılanan Dikili Belediye Başkanı Özgüven,''Su insan vücudunun % 75'ini oluşturur. Su yaşam hakkıdır. Dünya'da her gün 4900 tane bebek, temiz içme suyu bulamadığı için ölüyor. Tüm Dünya'da ki belediye başkanları 'Su ticarileştiremez' anlayışını kabul ettiremezlerse, yaklaşık 20 yıl kadar sonra su ticaretleşecek ve Dünya içler acısı bir hale gelecektir. Dikili'ye 20 sene önce su borularıyla su, Ayvalık'a bağlı Altınova'dan getirilmiş. Oysa Dikili'de su mu yoktu? Bölgenin en kaliteli içme suyunun bulunduğu Geyikli, Dikili sınırları içindeydi. Peki, neden bunu yaptılar? 20 yıl önce Altınova suyunun Dikili'ye getirilmesini sadece birilerinin cebine para girsin, birileri nemalansın diye sağladılar. Bizler o dönemlerde hep bu tip konularda uyutulduk.'' dedi.

TEMİZ İÇME SUYU DÜNYANIN SORUNU OLACAKTIR
Osman Özgüven, '' Biz suyu 10 tona kadar ücretsiz halkımıza dağıttığımız için mahkemelerde yargılanıyoruz. Geçenlerde İller Bankasından kredi çekmeye kalkıştık. Ödeme planı için 4 yıllık bir takvim istedik. Oradaki yetkililerden, ''Sen suyu bedava veriyorsun. Vermeseydin, bu krediyi bize 2 yıllık periyotta çok rahat ödeyebilirdin.' yanıtını aldım. İşte, devletin bazı yetkilileri bu şekilde düşündüğü için 20 yıllık kısa bir zaman diliminde ''Temiz İçme Suyu'' dünyanın sorunu olacaktır. İnanın beni mahkemede yargılatanlar sadece ve sadece, 'Ya birilerine bu ücretsiz su uygulaması örnek olur da onlarda suyu bedava verirlerse'' kaygıları nedeniyle biz mahkemeye verildik.''dedi.

6–7 TRİLYON BORCUMUZ VAR
''Biz, Dikili'yi devletten beş kuruş destek almadan Jeotermal sistemle ısıtıyoruz. Bedava denize akan suyu jeotermal ile ısıya çevirdik. Bizim belediye olarak 6–7 Trilyon borcumuz var. Bu borçta jeotermal sisteminden kaynaklanmaktadır. Biz belediye olarak parası olmayan vatandaşlarımızı da birkaç yıl içinde jeotermal sistemiyle ısıtacağız.'' diye konuştu.

KENT MECLİSLERİNİN TEMELİNİ BİZ ATTIK
Dikili halkının pek çoğu tarafından ''Efsanevi Belediye Başkanı'' olarak nitelendirilen Osman Özgüven, '' Biz, 1984 yılında Halk Meclisi kurmuştuk. O yıllar sıkıyönetim dönemiydi. Bizim Halk Meclisi kurmamızdan ödleri kopmuştu. 115 kişi ile kurduğumuz Halk Meclisi üyeleri dönemin askeri otoritesi tarafından tek tek sorguya alınmıştı. Bunun sonrasında Kaymakamlık tarafından Şehir Meclisi kuruldu. Ama bu oluşumda da tek seçilmiş bendim. Bende bu oluşuma katılmadım. Yıllar geçti aradan ve geçtiğimiz yıllarda kabul edilen Belediyeler Yasasının içerisine ''Kent Meclisleri'' kurulum şartı kondu. Bizim ilk kez halkında yerel yönetimlere katılmasını sağlayabilmek için başlatmaya çalıştığımız uygulama tüm ülkemiz genelinde uygulanarak, yasallaştı.

BAŞBAKANA SESLENİYORUM, NEDEN BİZE AFET YARDIMI VERMİYORSUNUZ?
Geçen yıl, sel felaketi yaşadık. Bu sel felaketi Dikili bütçesi kadar bir zararla eşdeğerdeydi.

Başbakan çıktı ve '' Tüm selzedelere devlet katkısı yapacağız'' dedi. Ama kaç kez başvuru yaptıysak, her defasında da bize verilmedi. Ben, sel felaketleri için devlet tarafından verilmesi gereken katkının bizim dışımızda hangi ilçelere ve kimlere kaç defa üst üste verildiğini biliyorum. Ama Dikili'ye sel felaketi yardımı verilmiyor. Başbakana buradan sesleniyorum 'Neden bize sel yardımı vermiyorsunuz? Neden bize hükümetiniz tarafından destek gelmiyor.'' diye sordu.

CEM EVLERİNDE DE, KİLİSELERDE DE KONUŞURUM
''Savaşlardan hiç kimse şimdiye kadar yarar görmedi. Bu yüzden de barışı tahsis etmek ve ülkemizde de toplumsal barışı sağlamak için hepimize barış gerekmektedir.'' diyen Dikili Belediye Başkanı Osman Özgüven, '' Bu gün burada, Ayvalık'ta Pir Sultan Abdal Derneği'nde konuşmaktan çok mutluyum. Ama inanın burası Cem Evi ya da Kilise olsaydı da yine konuşurdum. Etnik köken ayrılıkları nedeniyle kimlerin ne zor koşullarda ve ne büyük zorluklarla yaşadığını çok iyi biliyorum. Benim için Alevi-Sünni ayrımı yoktur. Ben, Camilere de, Cem evlerine de ve hatta Kiliselere de kucağımı her zaman açarım.'' dedi.

TAHLİL 1 TL, RÖNTGEN 6 TL
''Sosyal Belediyecilik anlayışımız çerçevesinde, Belediye Sağlık Merkezimizde Tahlilleri 1 TL'ye yapıyor ve Röntgen'i 6 TL'ye çekiyoruz. Ödeme gücü olmayan hastalarımızdan ücret almıyoruz.'' diye konuşan Dikili Belediye Başkanı Osman Özgüven'i Pir Sultan Abdal Kültür Derneği'ni dolduran konuklar ve Alevi vatandaşlar dakikalarca alkışlayarak uğurladılar.

Renkhaber.com-17.09.2009 18:30:43

Hiç yorum yok: