8 Ekim 2010

ATİLLA KESKİN "DOSTLUK KİTABI"

ATİLLA KESKİN "DOSTLUK KİTABI"

EvcioğluHaber- Atilla KESKİN' Yaşam Öyküsü Deniz Gezmis, Yusuf Aslan ve Huseyin İnan ile birlikte yargilanmiş ve idama mahkûm edilmiş ODTÜ'li devrimci. Son anda idam karari bozuldu. (bkz: thko) davasindan Diyarbakir cezaevinde 4 yıl yattı. 12 eylul sonrasında ise zorunlu sürgün ile Almanya'ya gitti. Ancak, 25 yil gibi cok uzun bir zamandan sonra ülkesine dönebildi.
Dostlukla ilgili yazdığı kitabında ne diyor...

Atilla KESKİN ayakta, sıkıyönetim mahkemesinde ifade verirken ayakta....

Dostlukla ilgili şöyle diyor..

"Yaklaşık iki senedir, gece gündüz sohbet ettiğim, yemekte, rüyalarımda, oturup kalkarken, çalışırken, hatta tuvaletteyken bile beni yalnız bırakmayan dostlarım vardı. Acıları paylaştık onlarla, sevinçleri, düşleri, ihaneti... Ayrılıklar her zaman kötüdür bilirim. Şimdi yapayalnız, yine kalabalıkların arasında tek başıma kalmış gibi bir duyguyla doluyum. Bu herhalde profesyonelce yazmayı beceremeyen, benim gibi acemi olan her yazarın başına gelen bir şeydir. Adım adım kendiniz bir dostluk kuruyorsunuz romanınızın kahramanlarıyla. Oturup dertleşiyorsunuz, onlar sizin, siz onların dertlerine ortak oluyorsunuz. Sonra... Sonra, bu dostluğu, bu roman burda biter, diye kendi kendinize bitiriyorsunuz."


1 yorum:

S. Öz dedi ki...

Dostluk.
"Bu dostluk burda biter"
Değerli insan Atilla Keskin ne kadar güzel özetlemiş dostluğu. Ama, sizlerde değerli site yöneticileri, kitabın özetini ve anlam bütünlüğünü bozmadan ne kadar güzel toparlama yapmışsınız. Buarada benim dostlukla ilgili ilave edecek bir şeyim olmadığına inanıyorum. Söylenmesi gerekeninin en güzel özeti söylenmiş.

Sevgilerle
S. Öz