10 Mayıs 2008

İlahi El Koyuş"

Bu Kitap Medyayı Sarsacak (İLAHİ EL KOYUŞ)

Bu Kitap Medyayı SarsacakGeçtiğimiz yıl TMSF'nin SABAH- ATV'ye el koymasından sonra Yeni Harman'da bu konuyu aylarca masaya yatıran Kutlu Esendemir, başta Fatih Altaylı olmak üzere; Yavuz Semerci, Ahmet Ertürk, Aydın Ayaydın ve Balçiçek Pamir'le uzun soluklu ve özellikle medya plazalarını derinden sarsan röportajlar yapmıştı.
Deneyimli gazeteci, Yeni Harman editörü Kutlu Esendemir'in Cadde Yayınları'ndan çıkan yeni kitabı "İlahi El Koyuş" medya dünyasını sarsacağa benziyor.

Bu röportajları bir kitapta toplayan Esendemir, kitabına da "İlahi El Koyuş" ismini verdi. Medyanın aylarca konuştuğu röportajların bu kitapla birlikte yaratacağı etki merak ediliyor.

Kitapla ilgili Prof. Dr. Yalçın Küçük'ün görüşleri de şöyle:

"Kutlu, basın ve televizyonun içinden geliyordu ve hep bu medya'ya bakıyordu. Mülakatlarını hep izliyordum, kestim ve dosyaladım. Sabah-Atv üzerine olanların ayrı bir önemi var. Çok kritik bir zamanda ve herkesin görmezlikten geldiği bir yaz sıcağında, Türkiye'nin ikinci büyük medya grubuna, el konuldu, "devletleştirildi" ve daha doğrusu kolonize ediliyordu. Büyük bir sessizlik yaşadık. Bir büyük gazete, bir büyük televizyon, kolonize ediliyor, bir tarikata peşkeş çekiliyordu; sanki seçimden çekildiler, muhalefet partileri hiç muhalefet etmiyordu. Sanki bir İlahi El Koyuş'u yaşıyorduk. Ama güzel, Kutlu da, el koydu ve ben her sayısını aldım, televizyon konuşmalarımda ve mülakatlarımda pek çok defa kullandım. Geleceğin bozuk tarihini zamanında düzeltmeye çalışıyorduk.
Yaşadığımız zamanları aşan bir önemi var. 22 Temmuz 2007 - Sandık Sayımı'nı şüpheli yapan, meşruiyetine gölge düşüren bir yanı olduğundan kuşku duymuyorum. Hukuki hiçbir değeri olmadığı artık kesinleşmiş bir kağıtla bir medya tekeline el konabiliyor ve "sayım" bittikten sonra iade ediliyor veya tarikattan bir başkasına verilebiliyor; işte bunu yaşıyorduk.

Bu bir aşiret usülüdür ve Kutlu Esendemir'i, anı anına, mülakatlarıyla, bu vahim vakayı belgelediği için kutluyorum.

İlahi El Koyuş, önemli bir belge-kitap'tır. Medya tarihi kadar, kamu hukukunu ve hürriyetler dosyasını ilgilendirmektedir. Bu nedenle de kutlu bir çalışma olarak görüyorum."

Renkhaber

Hiç yorum yok: