22 Temmuz 2011

Kullanıdığımız Dil ve Gülen Yüz


EvcioğluHaber- Makalemizin konusu,"Güneş ve Rüzgar" 'Kullandığımız Dil ve Gülen Yüz' .. Toplumsal ilişkilerde insanların birbirine karşı kullandığı dil ve etkileme ve aslında gülen yüzüyle güven duygusu verebilmesiyle ilgili bir hikayeyi sizlerle paylaşmak istiyoruz.
.


Rüzgar ve Güneşin;
Güç ve Etkileme tartışması.












Hikayede, Rüzgar ve Güneş birbirleriyle yarışmaktadırlar.

-Rüzgar: "Ben senden daha etkiliyim, bir coşup esersem insanları etkilerim der."
-Güneş ; "Ben senden daha etkiliyim, gülen yüzümü bir göstereyim, insanları anında etkilerim der."

Bunun üzerine; Güneş ile Rüzgar, şu üzerinde paltosu olan adamın üstündeki paltosunu kim çıkartıracak derler..

-Rüzgar: "Ben şimdi şiddetle eserim ve adam dayanamaz üzerindeki poltoyu çıkartır der." ve şiddetle esmeye başlar.. Yer yüzü toza dumana karışır. Adam da rüzgar ne kadar şiddetle eser ise, paltosuna sarılır ve rüzgarın şiddeti artıkça, adamın paltosuna sarılması da daha çok artar..
Rüzgarın o denli şiddetle esmesi adama sırtındaki paltosunu çıkartırmayı sağlayamaz..

Hikaye bu ya, bu kezde Güneş marifetini gösterecektir..

-Güneş: "Şimdi ben, bulutların arasından birazcık "GÜLEN YÜZ'ümü bir gösterirsem adam hiç direnmeden paltosunu çıkartır" der.
Evet.!
Güneş söylediği gibi yapar.. Bulutların arasından o sıcak yüzünden bir parça göstermesiyle birlikte adam hemen üzerindeki paltosunu çıkartı verir..

-Rüzgar derki; "Sen hiç bir şey yapmadın ama adam paltosunu çıkartı.. Ama ben adamı tehdit bile ettim ama adam daha çok sarıldı paltosuna der."

-Güneş; "Ben, kullandığım dilde 'Sevgi Dilini ve Gülen Yüzümün sıcaklığını kullandım' adam bana güvendi", "Beni başarılı kılanda budur" der..
*****

Evet değerli okuyucular; Hikayedeki yaşananları şu an içinde yaşadığımız toplumsal ilişkilerde gözlemleyerek neler yaşandığını az çok anlamlandırabiliriz..
Eksik olanın ne olduğunu kendimize bir kez daha sorma olanağı vereceği inancıyla
"Sevgiyle kalın, Yüzünüzden Gülücük eksik olmasın"

Not:Bu hikayeyi anlatan arkadaşımıza ayrıca teşekür ediyoruz..

22.07.2011-Cuma EvcioğluHaber

Hiç yorum yok: