9 Kasım 2012

KÖYÜN DELİSİNİN "İTİKATSIZ" HERİF HİKAYESİ


          KÖYÜN DELİSİNİN "İTİKATSIZ" HERİF  HİKAYESİ          
 
HaberEvci- Herkes görüyor da sen niye görmüyorsun? "İtikatsız herif". 

Değerli okuyucular, sizlerde yazının başlığına şaşırmış olmalısınız. Doğrusu bende çok şaşırdım.

"Kim, kimin ve neden inancını sorgular.? 
İnançlar neden özgör değildir. 
Kim neye inanmak istiyorsa bıraksanız da ona inansa ! kimin ne zararı olur? Nasıl ve ne şekil de yaşamak istiyorsa ve kimsenin zararına! dokunmuyorsa? Kime ne öyle inanıyorsa. Yoksa İnaçlarda güçlülerin inandıklarıylamı sınırlıdır.?"
   
 Ancak; toplumsal yapıyı en iyi ve gerçekçi anlatabilen bir ironu olduğuna ınandığım Köyün delisiyle geçen bir söyleşiyi anlatacağım sizlere.. 
 Öyle bir noktaya gelindiki; kimin neye nasıl inandığı ve kendini diğerine ıspat etmek zorun da inandığı bir dönemi yaşıyoruz. Tarihin hiç bir döneminde 'Yavuz dönemi' dahil katledilmişler sürülmüşler olmalarına rağmen böyle olmamıştı sanırım. Hiç kimse kendi inandığını başkalarına kabul ettirmek veya diğerine üstünlük sağlamak için kullanmamışlardır. 
 İnançları uğruna savaşmıştır ama, diğeri gibi inanmak veya onun gibi inanıyor görünmeye çalışmamişlardır.  
Ama bin yıl önce baskı, zulüm ve katliamlara rağmen becerilenemeyen asilimasyon bin yıl sonra 2012 yılına gelindiği sonuca bakın, ne hale gelmişiz..
 Kimin nasıl inanacağına ve nasıl ve nerede ibadet edeceğine şahsın kedileri değil de hakları olmayanlar karar veriyor.. Neden güç ellerinemi geçti dersiniz? Öncedende öyle idi. Değişen ne? 
 Bu konuya ışık tutabilecek gerçek bir hikayeyi sizlerle paylaşmak istiyorum.
****
KÖYÜN DELİSİNİN "İTİKATSIZ HERİF" HİKAYESİ   

Köyün birisinde, define aramaktan gözünü kapadığı heryerin 30 adım ilerisinde altın bulacağı sanrısıyla kafayı bozmuş bir adam yaşıyormuş.
Öyle hale gelmiş ki; gözlerini kapattığın da ak sakallı pir görüyormuş.
Bir gün köylüler sohbet ediyorlarken, köyün defineci delisi gelir.
Köylülerden birisi ;
-"Gözlerini kapa bakayım ne görüyorsun?" der deliye
 Deli gözlerini kapatır ve
-"Ak sakallı pir görüyorum. 30 adım say ve orayı kaz altın bulursun diyor" der.
Köylülerden doğrucu birisi; 
- "Hadi len ne biçim pirdir bu. gözünü kapatır kapamaz, sana görünüyor ve definenin de yerini söylüyor" der  
Deli çok kızar ve 
- "Kapat bakayım gözlerini 'Ak Sakallı Piri' görüyormusun, görmüyormusun?" der
Adam kapatır gözlerini;
-"Hiç bir şey görmüyorum" der.
Defineci deli çok kızar
-"Nasıl olurda benim gördüğüm 'Ak sakallı Piri' görmüyorsun " der ve
Diğer köylülere dönerek;
-"Sizler de kapatın gözlerinizi; Ak sakallı Piri göreceksiniz?" der
Köylüler kurnaz tabi, deliyi kırarlarmı !
Gözlerini kapatırlar ve hepsi birden,
-"Evet! Ak sakalı Piri gördük" derler.
Bu duruma sevinen ve diğer köylüye de oldukça kızan deli, tekrar ona dönerek;
-"Yeniden kapat gözlerini bakayım, şimdi Ak sakallı Piri göreceksin" der.
Doğrucu köylü gözlerini kapatır ve,
-"Hayır, Ak sakal, pir falan görmüyorum." der
Bunun üzerine ÇOK sinirlenen deli;
-"İTİKATSIZ HERİF" 'AK SAKALI PİRİ' HERKES GÖRÜYOR DA SEN NİYE GÖRMÜYORSUN ," der.
         
*********    
 Evet değerli okuyucu dostlar, nasıl buldunuz bu öyküyü.? Ben oldukça anlamlı buldum. Kaybolmasın diye de sizlerle paylaştım. Umuyorum sizler de dostlarınızla paylaşır, derin felsefik içeriği olan anlatımın bilince çıkmasına katkı sağlamış olursunuz..


09 Kasım 2012

EvcioğluHaber

Hiç yorum yok: