15 Temmuz 2010

CANIM ACIYOR ANNE

CANIM ACIYOR ANNE


Tüm uyarılara rağmen 9 aydır tek kişilik koğuşta tutulan 15 yaşındaki Berivan S.’nin ruh sağlığı bozuldu. Berivan’ın annesine yazdığı mektup ise yürekleri dağlıyor.
Batman’da gösteriye katıldığı gerekçesiyle tutuklanan ve 9 aydır Diyarbakır E Tipi Cezaev’nde tek kişilik koğuşta kalan 15 yaşındaki Berivan S. tüm uyarılara rağmen başka koğuşa verilmeyince travma geçirdi. Berivan, artık ilaçla uyutuluyor, ilaç verilmeyince de kendine zarar veriyor. Berivan, annesine yazdığı mektupta; “Anne bir daha seni öpüp yanında kalamayacak mıyım? Canım çok acıyor, yapamıyorum, buraya alışamıyorum. Ben devlete ne yaptım. Burada sanki ölüyorum” dedi. 9 Ekim 2009’da polise taş attığı gerekçesiyle gözaltına alınan Berivan S. 13 yıl altı ay hapis cezasına çarptırılmış ve cezası yaşı küçük olduğu için 7 yıl 9 aya indirilmişti. Berivan o günden bu yana cezaevinde.

BERİVAN ARTIK İLAÇLA UYUTULUYOR

Tek başına kaldığı koğuşta korktuğu için sürekli ağlayan Berivan’ın feryat ve ağlayışının yan koğuşlarda kalan tutuklu ve hükümlüler üzerinde de büyük etki bıraktığı belirtiliyor. Ailesi ve avukatlar, Berivan’ın travma geçireceği uyarısında bulunmuş ancak bu dikkate alınmamıştı. Ve olan oldu. Berivan, her gün ağlıyor, ilaçla uyutuluyor, ilaç verilmediği zamanda ise kendine zarar veriyor. Yaşadığı psikolojik sorunlardan dolayı Elazığ Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi’ne belirli sürelerde götürülerek tedavi ediliyor. Berivan’ın, insan hakları savunucularına gönderdiği mektupta, “Bana yardım. Ailemi çok özlüyorum. Onları düşünüp ağlıyorum. Canım çok acıyor. Ben devlete ne yaptım, bana bu kadar ceza verdiler” şeklindeki feryadı dört duvarı aştı ancak yetkililer Berivan’ı duymuyor.

‘BURADA SANKİ ÖLÜYORUM’
Berivan son mektubunda şöyle diyor: “Bana yardım edin bir an önce aileme kavuşmak istiyorum. Gözyaşlarım ne zaman dinecek, ne zaman aileme kavuşacağım? Psikolojim çok bozuluyor. Çok korkuyorum burada, bir an önce beni buradan çıkarın. Daha 15 yaşındayım okuman gerektiği yerde hapishanedeyim hem de 7 yıl 9 ay. Benim ne günahım var. Artık ağlamak istemiyorum. Benim mutlu olmaya hiç mi hakkım yok. Neden hep ağlıyorum, ailem niye hep gözyaşı döküyor? Büyüklerime sesleniyorum. Burada sanki ölüyorum. Dayanamıyorum artık, kaldıramıyorum hapishaneyi. Anne bir daha sana sarılıp öpemeyecek miyim seni? Anne ben artık hapishanede mi kalacağım? Bir daha seni öpüp yanında kalamayacak mıyım? Anne canım çok acıyor, yapamıyorum. Sizden uzakken hep ağlıyorum. Çıkmak istiyorum size kavuşmak istiyorum. Anne ben de bir çiçek kadar özgür olmak istiyorum artık.” (DİYARBAKIR)

TUTUKLU ÇOCUKLAR BAKANI BEKLEYECEK
TBMM’de dün görüşülmesi gereken TMK mağduru çocuklarla ilgili yasa tasarısı Adalet Bakanı Sadullah Ergin’in yurtdışı seyahatinde olması nedeniyle 20 Temmuz Salı gününe ertelendi. Tutuklu çocuklar bakanın gelmesini bekleyecek.
TMK mağduru çocuklarla ilgili hazırlanan yasa tasarısı Adalet Bakanı’nın yurtdışında olması ve ısrarla tasarının görüşüleceği gün TBMM’de olmak istemesinden dolayı 20 Temmuz Salı gününe ertelendi.
Meclis Başkanlığı’na sunulan yasa teklifine göre, sokak gösterilerinde polise direnen çocuklar, ilk eylemlerinde hapse gönderilmeyecek. İzleyen eylemlerindeki cezaları da düşürülecek. Teklifin yasalaşması halinde yaklaşık 300 çocuk serbest kalacak. (ANKARA)


http://www.evrensel.net/haber.php?haber_id=72207

"

Hiç yorum yok: