28 Şubat 2015

ŞİİR: ANLADIM GİDECEKSİN

ANLADIM GİDECEKSİN

Gidiyorsun demek, sevgili.
Aşka, moladan mı sayalım, gidişin mi,
Yoksa, çok mu sıkıldın, benden.
İlmek ilmek ördüğümüz aşka, yazık değil mi.
Henüz erken değil mi; fevasız.
Yüreğim, dayanmaz ayrılığa.!
Düşersem, tutan olmaz yerlere..
Niye bu inat, neden karardı kalbin..
Anladım bakışlarından, gideceksin.
Bizde, yolcuya azık konur, bilmezsin..
Azığın bile hazır değil,
Yolcuğun uzun sürerse, yolda acıkırsın..
Gideceksen, yine git,
Dur demenin vakti geçti, sevgili
Ama şu azığını, çıkına koyda öyle git.
Kışın soğuğu üşütür, üstünü kalın giyin.
Paltonu alda öyle git derler.
Oysa, temmuz sıcağında buz tuttu ellerim..
Donuyorum..Titrer yüreğimin başı,
Sarılsan son bir kez ne olurdu,
Düşlerim kimsesiz kalacak,
Uykularım da bölük bölük,
Yatağım da alışmışken sıcaklığına
Yatamam sensiz,
Bu gece zor bir gece olacak belli..
Bu gün, kal bari yanım da..
Kim sarılacak senin gibi, hasretle gayri.
Hiç yaşamadık mı, dolu dizgin bir aşk.
Hiç sarhoş olmadık mı, sevince.
Hiç mi, özlemeyecek sin..
Nasılda gülüşürdük, arsızca,
Oynaştığımız derede sular soracak seni..
Gel gitme sevgili;
İstersen, bu gece hiç uyumayalım
Yarın olsun, İstersen yine git, gidersen..
Bakma öyle anlamsız, anlamsız..
Anladım, çaresi yok bu gidişin,
Allah aşkına nereye gidiyorsun
Henüz yaram taze iken, aha şuramda..
Beni koyup da, hasta yatağımda.
Azığın hazır çıkının da;
Gittiğin yer, buradan dahamı güzel.
Bilemem ama;
Döndüğünde,ben bende olmayabilirim.!
Bu son sözümdür sana,
Bilesin.. Sevgili"


 H.ATA
27.02.2015

Hiç yorum yok: