5 Nisan 2009

Seçim ve ‘bizim çocuklar’ "Ece TemelkuranKıyıdan"

Seçim ve ‘bizim çocuklar’

Ece TemelkuranKıyıdan
okur@ecetemelkuran.com

3 Nisan Cuma 2009

Seçim gününden beri siniri bozuk taksi şoförleri bana denk geliyor. Dünkü en fenasıydı. Kırmızı ışıkta geçen arabaları gösterip aniden, hakikaten aniden, bağırdı:

“Müstehak bunlara! Bu hükümet bunlara müstehak!”

Sonra toplam 10 dakikalık bir yolda saydım- 17 kere ‘müstehak’ kelimesini kullandı ve ana fikir hep aynıydı:
“Bu halka bu hükümet müstehak!”
Ve şöyle devam etti:
“Ben zaten seçimin ertesi sabahı yazacaktım arabaya. Tam ön cama kocaman: Müstehak! Ama bunlar bundan da anlamaz!”

Şoför serisi
Böyle bir seçimlerden asabı bozulmuş taksi şoförü serisi tutturdum gidiyorum. Kahramanlarımızdan ikincisine gelince... Bebek sahilinde bulduk birbirimizi. Gençten, gözlüklü bir beyefendi. Önce normal başladı seçim yorumları:
“Allah kahretsin! Lanet olsun! Tüüüh!”
Bu minvalde giderken aniden analiz yan yoluna sapıldı ve benim sevgili şoförüm şöyle bir cümleyle yepyeni bir âleme girdi:
Bu ülkede yoksulları örgütleyen yok. Mesela, neden orman köylülerinin sendikası yok bu ülkede? En yoksul olan onlar.
Söyleyeyim, neden yok: Çünkü orada rant yok. Metal iş kolunda var, sanayide var ama ormancılık? Orada para yok. Bu insanlar reçineyle geçiniyor. Neyini sömüreceksin?”

Bu esnada başka türlü dikkatle dinlemeye başladım ve hikâyeler arasında şöyle bir hikâye anlattı şoför bey:
“Bak kardeşim, benim abim imam hatip mezunu. Tabii etkileniyor insan. O güzel yazı yazıyor, ben de başladım yazmaya. İlkokuldayım. Öğretmenim de Marksist Leninist, Alevi bir adam. Çok iyi bir adamdı. Fakat bu Arapça yazıları görünce yırttı attı. Annem dedi ‘Asla götürmeyeceksin okula böyle şeyler’. Abim, ‘Bir daha görürlerse fişlerler seni’. Benim bildiğim fiş ‘Ali gel, Ayşe git’. Sonra büyüdük, imam hatibe başladım. O zaman da özeniyorum. Arapça dua kitabının üzerine küçük fotoğraflar yapıştırıyorum. Led Zeppelin, Deep Purple, Pink Floyd filan... Arapça hocası da onu yırttı. Şimdi kardeşim, ben bu insanlara kızmıyorum. Bunlar, bu ülkenin, bu sistemin yarattığı insan tipleri. Ama bu insan tipleri de beni eksilte eksilte yarattı işte.”

Gençler kategorisinden...
Bilge taksi şoförleri arasında gençler kategorisinde birinciliği verdiğim şoför uzun süredir duyduğum en şahane hikâyeyi anlattı bu memleket ve bu memleketin yarattığı ‘tipler’ hakkında.
Ama bu memleket ‘iyi tipler’ de yaratıyor. Önceki gün, Öğrenci Kolektifleri ki kendileri kesilen bursları sebebiyle Kadir Topbaş’ın başına bela olup belediyeyi işgal etmiş ve her türlü yaratıcı eyleme imza atmışlardır- bir eylem daha yaptı. Kendilerini öncelikle tebrik ederim!
Çocuklar dev bir pankart yaptırmışlar. “Başkan Topbaş, tebrik ederiz!” yazıyor. Topbaş’ın dev fotoğrafı. Eylemi gördüğüm kadarıyla bir tek Flash TV yayımladı. Güzel de çekmişler.

Tebrik niyetiyle girdiler
Polis tereddüt ediyor, ne yapsak diye. Fakat öğrenciler bir coşkuyla alkış, kıyamet Topbaş’ı tebrik etmeye belediyeye geliyorlar. Polisler açıldı mecburen ve öğrenciler girdiler içeri. Girer girmez şakırt pankartı ters çevirdiler.

Arkadaki yazı şu:
“1 Nisaaaan! Ensendeyiz Topbaş!”
Alınlarından öper, hayatta hep böyle hayırlı başarılar dilerim. Seçim sonuçlarından sonra iyi bir haber gibi geldiler bana.
Size de anlatayım dedim.

Mühim not: Yarın Ankara’da, Kocatepe Beğendik Yeni Umut Kitabevi’nde, saat 16.00 ile 18.00 arası kitaplarımı imzalayacağım. Görüşmek üzere...

Milliyet


Hiç yorum yok: