23 Ocak 2010

2 bin çocuk şiddet mağduru

2 bin çocuk şiddet mağduru

Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu'nun CHP Adana Milletvekili Nevin Gaye Erbatur'un 'Okullardaki şiddet olayları'na ilişkin soru önergesine verdiği yanıt, 2008-2009 eğitim öğretim yılında 2 bin 194 çocuğun şiddet mağduru olduğunu ortaya koydu.

ANKA

Ankara- Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu, CHP Adana Milletvekili Nevin Gaye Erbatur'un "2008-2009 eğitim öğretim yılında şiddet mağduru olan çocuklara""Eğitim Ortamlarında Şiddetin Önlenmesi ve Azaltılması Stratejisi ve Eylem Planı 2006-2011""Vaka Analiz Formu" aracılığıyla okullarda meydana gelen şiddet olaylarının takibinin sürdüğünü bildirdi. ilişkin soru önergesini yanıtladı. Çubukçu, bakanlığı tarafından çerçevesinde, 2006 yılı Nisan ayından itibaren MEBSİS üzerinden

Sözkonusu formda spesifik olarak okul personeli tarafından öğrenciye yönelik uygulanan şiddet başlığının bulunmadığını ifade eden Bakan Çubukçu şu bilgileri verdi:
"2008-2009 eğitim-öğretim yılı verilerine göre şiddet mağduru öğrenci sayısı 2 bin 194'tür.

Öğrencilere şiddet uygulanması durumunda ilgili okul müdürlüğüne, ilçe milli eğitim müdürlüğüne, kaymakamlığa, il milli eğitim müdürlüğüne, valiliğe, cumhuriyet savcılığına ve bakanlığımıza şikayette bulunulması mümkündür.

Ayrıca; mağdur olan öğrencilerin veya velilerin her türlü şikayet ve isteklerinin de değerlendirildiği Bakanlığımız BİMER'ine e-mail yoluyla başvurulması halinde talepler değerlendirilerek sonuçlandırılmakta ve sonucundan talep sahibine bilgi verilmektedir."

Cumhuriyet-22 Ocak 2010

Hiç yorum yok: