2 Ocak 2010

AKP'den TEKEL'de geri adım

AKP'den TEKEL'de geri adım


AKP'den TEKEL'de geri adım
Hükümet 4-C kapsamındakilerin şartları konusunda değişiklik yaptı


1 Ocak 2010 15:15

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Dinçer, yapılan değerlendirmeler sonucunda 4/C kapsamındaki işçilerin çalışma süresinin 10 aydan 11 aya çıkarıldığını, maaşların ilköğretim mezunlarında yüzde 17.4 oranında zam yapılarak 658 TL'den 772 TL'ye, lise mezunlarında yüzde 15.8 oranında artış yapılarak 856 TL'ye, yükseköğretim mezunlarında yüzde 14.3 artış yapılarak, 938 TL çıkarıldığını bildirdi.

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Ömer Dinçer, 18 gündür eylem yapan Tekel işçilerinin şartlarını iyileştirdiklerini belirterek, sürdürdükleri eylemi bitirmelerini istedi.

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Dinçer, düzenlediği basın toplantısında
TEKEL işçilerinin durumuyla ilgili değerlendirmeleri bitirdiklerini bildirdi.

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Dinçer, yapılan değerlendirmeler sonucunda 4/C kapsamındaki işçilerin çalışma süresinin 10 aydan 11 aya çıkarıldığını, maaşların ilköğretim mezunlarında yüzde 17.4 oranında zam yapılarak 658 TL'den 772 TL'ye, lise mezunlarında yüzde 15.8 oranında artış yapılarak 856 TL'ye, yükseköğretim mezunlarında yüzde 14.3 artış yapılarak, 938 TL çıkarıldığını söyledi.

Dinçer, 2009 yılına göre 2010 yıllık bazda ilköğretim mezunlarına yüzde 29.1, lise mezunlarına yüzde 27.3, üniversite mezunlarına yüzde 25.7 oranında daha fazla ödeme yapılacağını kaydetti. Dinçer, hiçbir işçinin kendi istemedikçe devlet tarafından işten çıkarılmayacağını da ifade etti.

"ANLAYIŞLA KARŞILAMALARINI BEKLİYORUZ"

Konuyu pazarlık sürecinde iyileştirme olarak görmediklerini söyleyen Dinçer, 4/C kapsamında çalışan 20 bine yakın çalışan olduğunu ifade etti. Dinçer sözlerini şöyle sürdürdü:
İşçilerin 10 aylık çalışmayı 11 aya çıkarılması ve şartlarının iyileştirilmesi doğrultusunda talepleri vardı. Biz bu talepleri de göz önüne alarak ve Tekel işçilerinin de taleplerini değerlendirerek birlikte bir karar verdik. Kararın herhangi bir kesimle görüşerek bunu yapmış değiliz Bizim tüm beklentimiz bu iyileştirmelerden ve bir ayı daha artırarak sunduğumuz olumlu şartlardan sonra işçilerimizin bununla yetinmeleri ve bizi anlayışla karşılamalarıdır."

Bir gazetecinin işçiler bununla yetinmeyip eylemlerine devam etmeleri durumundaki yaklaşımını sormaları üzerine Dinçer, hükümetin krize rağmen tüm imkanlarını zorlayarak şartları iyileştirmeye çalıştığını belirtti.

-İŞÇİLERİN EYLEMLERİNE SON VERMESİNİ BEKLİYORUZ-

Dinçer, Türkiye'nin tüm koşulları dikkate alındığında özellikle de TEKEL işçilerine oldukça iyi bir fırsatın sunulduğunu kaydederek, işçilerin de bundan sonra eylemlerine son vermelerini beklediklerini bildirdi.
İşçilerin yaşadıkları şehirde istihdam edilmesiyle ilgili talebin hatırlatılması üzerine Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Dinçer, "Ben bu sorunuza bir soruyla cevap vermek istiyorum. Bir yerde istihdam sağlamak oradaki ihtiyaçla çok yakından ilgili bir şeydir. Şayet orada istihdam için bir ihtiyaç söz konusu değilse, orda boş yatıyor olmanın ve maaş bekliyor olmanın bir manası olabilir mi?" diye konuştu.

Bir gazetecinin Tekel işçileri 2 bin 200 TL'den 800 TL'ye düşürülen maaşları için mücadele etmesinin haklı olup olmadığının sorulması üzerine Dinçer, "Eğer hakkı tarif edeceksek ben size bir hak tarifi yapmak isterim, bu işçiler kıdem ihbar ve ek olarak iş kaybı tazminatlarını aldıktan sonra işsiz kalacaklardı. Devlet kendi şartlarında yeniden işe alıyor. Dolayısıyla hakkı tarif edeceksek bence bu perspektiften bakmakda yarar var" dedi.

ANKA

01.01.2010 15:15:07
http://www.renkhaber.com/

Hiç yorum yok: