21 Nisan 2010

Elverdi'nin cenazesinde imam tepkisi

Elverdi'nin cenazesinde imam tepkisi

Gezmiş’in idam kararını veren Elverdi öldü

21/04/2010 09:40

Deniz Gezmiş ve arkadaşlarının idam kararını veren hakimin cenaze töreninde imam törene katılanlara 'merhumu nasıl bilirdiniz' sorusunu yöneltmedi

Deniz Gezmiş, Yusuf Aslan ve Hüseyin İnan’ın idamlarına karar veren Emekli Tuğgeneral Ali Elverdi dün kılınan cenaze namazıyla sessiz sedasız toprağa verildi.

İmamdan sessiz tepki

Az sayıda kişinin katıldığı cenaze namazı yoğun güvenlik önlemleri altında kılındı. Vermiş olduğu kararla Türk siyasi tarihine geçen Elverdi'nin cenaze töreni de ilginç bir olaya sahne oldu.
Cenaze namazını kıldıran imam, namaz sonrasında 3 defa istenen helallik hakkını 1 defa isteyerek herkesi şaşırttı. Bununla da yetinmeyen imam törene katılanlara 'merhumu nasıl bilirdiniz' sorusunu yöneltmedi.

Ensonhaber.com

2 yorum:

Hüseyin dedi ki...

Merhaba değerli site yöneticisi:Deniz Gezmiş ve arkadaşlarının idam kararını veren hakimin cenaze namazı aslında hiç kılınmaması gerekirdi.. Dinimizce, sadece adamı direk vurarak öldürmek suretiyle katil olunmaz... Daha kötüsü, sana verilen, elindeki yetkiyi kötüye kullanarak bir insanın yaşamına son verirsen sen en büyük katilsin.. Çünkü; adaleti senin vereceğin hüküm sağlayacaksa, bu vijdan ve adalet terazisi ölçülerinde olacaktır.. Bu gün bakarmısınız? Deniz ve arkadaşlarının işlediği şuçların 100 kat fazlasını işleyenlerin,suçsuz sayıldığı bir dönemden geçiyoruz.. onlarınki: suçmu yanında.. o güzel insanlar beyaz atlarına binip gittiler.. sanırım bir daha da gelmeyecekler..
*****
İmam efendiye çok teşekür ediyorum.. SN:imam efendi sen insansın anladım.. sana bu dünyüdü ve öbür dünyada güzel günler diliyorum.. Senin vijdanına sağlık diyorum.. Demekki; imamda olsa vijdanı hür, aklı hür insanlar hala var...! kendini koru bu zalim düzen avcılarından.. sevgi ile kal.. hoşcakal

Antalyadan
Hüseyin

Yusuf dedi ki...

İmam efendiye çok teşekür ediyorum.. Habere ilişkin yorum yazan Hüseyin arkadaş yazdığın yorum çok güzel olmuş. Bende senin yazının bir bölümünü alıp altta veriyorum.. Yazdığın görüşlerinin tamamına katılıyorum.

"SN:imam efendi sen insansın anladım.. sana bu dünyüdü ve öbür dünyada güzel günler diliyorum.. Senin vijdanına sağlık diyorum.. Demekki; imamda olsa vijdanı hür, aklı hür insanlar hala var...! kendini koru bu zalim düzen avcılarından.. sevgi ile kal.."

Yusuf