17 Mayıs 2010

Kemal Kılıçdaroğlu genel başkanlığa adaylığını açıkladı

Kemal Kılıçdaroğlu genel başkanlığa adaylığını açıkladı
http://www.siyasalbirikim-ist.com/resim/k%C4%B1l%C4%B1%C3%A7taro%C4%9Flu.jpg
17.05.2010

T24- CHP Grup Başkanvekili Kemal Kılıçdaroğlu, 23 Mayıs’ta yapılacak Kurultay’da Genel Başkanlığa aday olacağını açıklayarak görevinden istifa etti. Kılıçdaroğlu'nun genel merkezde yaptığı basın toplantısına Ankara İl Başkanı Ali Yıldızlı ile birlikte gelmesi, Önder Sav'ın desteği olarak yorumlandı. CHP milletvekili Yaşar Ağyüz de yaklaşık 50 kadar milletvekilinin Kılıçdaroğlu'nu desteklediğini belirtti. Antalya İl Başkanı Özer Ülken ise, Kılıçdaroğlu'nun kararına saygı duyduklarını kaydederek, "Ancak Biz Deniz Baykal'ın yeniden aday olmasını istiyoruz" açıklamasını yaptı.

Kemal Kılıçdaroğlu, CHP Grup Başkanvekilliğinden istifa ederek, 22-23 Mayıs 2010 tarihlerinde gerçekleştirilecek olağan genel kurultayda, CHP Genel Başkanlığına aday olacağını bildirdi.

Kılıçdaroğlu, CHP Genel Merkezinde düzenlediği basın toplantısında, kurultay sürecinde 90 yıllık köklü bir geçmişi olan CHP'nin adaysız, eli kolu bağlı olmasının düşünülemeyeceğini söyledi.

Kemal Kılıçdaroğlu, ''Seçmeni ve örgütüyle partimizin genel kamuoyunun gösterdiği büyük ilgi ve destekten güç alarak, 22 Mayıs 2010 tarihinde gerçekleşecek olan 33. Olağan Kurultay'da Cumhuriyet Halk Partisi Genel Başkanlığına aday olacağımı kamuoyuna duyurmayı önemli bir görev sayıyorum. Onurla ve gururla sürdürmekte olduğum CHP Grup Başkanvekilliği görevinden de istifa ediyorum.''

Kılıçdaroğlu yaptığı kısa açıklamada şunları söyledi.

"Deniz Baykal’ın 10 Mayıs 2010’da istifa etmesinden bu yana genel başkanlık boş. Ülke gündemi yoğun. 90 yıllık köklü bir geçmişi olan partimizin adaysız olması düşünülemez.Tüm CHP’lilerin büyük bir sorumluluk içinde davranmaları zorunluluktur. Partimize yönelik komploları yıkmalıyız. Seçmeni ve örgütüyle partimizin gösterdiği büyük destekten güç alarak 22 Mayıs’taki kurultayda CHP genel başkanlığına aday olacağımı kamuoyuna duyurmayı önemli bir görev sayıyorum. Arkadaşlarımın bu kararını parti bilinci içinde değerlendireceğini düşünüyorum. CHP Grup Başkanvekilliği görevimden de istifa ediyorum. CHP Genel Başkanlığı'na aday olduğumu açıklıyorum"

2 KEZ ADAY OLMAYACAĞINI SÖYLEMİŞTİ

CHP'nin bu hafta sonu yapılacak kurultayında Deniz Baykal'dan boşalan genel başkanlık için aday olacağı iddia edilen Kılıçdaroğlu, daha önce iki kez aday olmayacağını söylemişti.

CHP'li muhalifler Baykal'a 'geri dönme' diyecek

Aralarında Ali Topuz ve Yaşar Ağyüz’ün de bulunduğu muhaliflerin bir bildiri yayımlayarak, Deniz Baykal’a “aday olma” çağrısı yapması bekleniyor.

ADAYLIK AÇIKLAMASI SONRASI İLK TEPKİLER

CHP Yalova Milletvekili Muharrem İnce: Gelinen noktada Kılıçdaroğlu 'Ben adayım' diyorsa burda CHP'nin tüm delegelerinin bunun arkasında durması gerekiyor. Dururlar mı onu bilemem ama ben durmalıdırlar diyorum.
Sayın Baykal şu ana kadar 'Ben adayım' demedi. Deniz Bey bunu deseydi ben yanında olacaktım. Kamuoyundan destek alan bir arkadaşımız adaylığını açıkladı. Yapmamız gereken bunun arkasında durup partimizi iktidar yapmaktır. Genel Sekreterimiz Önder Sav deneyimli bir siyasetçidir. Bunu kabul edeceğini sanıyorum.

CHP Sözcüsü Mustafa Özyürek: Kılıçdaroğlu bizimle görüşmedi ama adaylığı sürpriz de olmadı.

CHP Genel Başkan Yardımcısı Onur Öymen: Kararı kurultay verecek.

Meclis Başkanı Mehmet Ali Şahin: Hayırlı olsun, başarılar diliyorum

CHP Milletvekili Atilla Kart: Karar Türkiye ve CHP için çok yararlı olacak

CHP Antalya İl Başkanı Özer Ülken: Deniz Baykal'ın tekrar aday olmasını istiyoruz.

CHP Samsun Milletvekili Haluk Koç: Kemal'in kararlılığını kutlamak istiyorum. Siyasetin zorla götürülmesi mümkün değil. Halktan kopuk ve halka rağmen siyaset yaparsanız sonuç alamıyorsunuz. Deniz Baykal'a her zaman ihtiyacımız var. O da bunu esirgemeyecektir. O, CHP'nin uzun yıllar mücadelesini verdi. Umarım Kemal başarılı olacaktır. Sayın Genel Başkanımız da hiçbir zaman unutulmayacaktır. Tabandan gelen ses 'değişim' diyor.

http://www.t24.com.tr/

Hiç yorum yok: