15 Kasım 2010

TÜİK : "2010 Yılı Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması Sonuçlarını" açıkladı.


Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) "2010 Yılı Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması Sonuçlarını" açıkladı
.

B
u yılın Nisan ayı içerisinde gerçekleştirilen araştırmaya göre, hanelerin yüzde 41,6'sı internet erişim imkanına sahip bulunuyor.
Bu oran geçen yılın aynı döneminde yüzde 30 düzeyinde idi.
İnternete erişim imkanı olmayan hanelerin yüzde 26,3'ünün internet kullanımına gerek duymadıklarının belirlendiği araştırmada, Türkiye'de en yaygın internet bağlantı türünün yüzde 73,3 ile ADSL olduğu görüldü.


Bilgisayar ve internet kullanımı artıyor

Araştırma sonuçlarına göre 16-74 yaş grubundaki bireylerde bilgisayar ve internet kullanım oranları sırasıyla;
Erkeklerde yüzde 53,4 ve yüzde 51,8,
kadınlarda yüzde 33,2 ve yüzde 31,7 olarak belirlendi.
Bu oranlar 2009 yılının aynı dönemi için sırasıyla erkeklerde yüzde 50,5 ve yüzde 48,6,
kadınlarda ise yüzde 30 ve yüzde 28 idi.

Son 3
ay içerisinde (Ocak-Şubat-Mart 2010) bireylerin yüzde 39,1'i bilgisayar, yüzde 37,6'sı internet kullandı.
Bilgisayar kullanan bireylerin yüzde 60,8'i bilgisayarı,
internet kullanan bireylerin yüzde 59,3'ü ise interneti hemen hemen her gün kullandı.

Bilgisayar ve internet kullanımında ev ilk sırada
Araştırmaya göre, bilgisayar kullanılan yerler yüzde 70 ile ev, yüzde 31,3 ile işyeri, yüzde 17,5 ile internet kafe,
internet kullanılan yerler ise yüzde 62,8 ile ev, yüzde 31,6 ile işyeri, yüzde 20 ile internet kafe olarak sıralandı. Bilgisayar ve internet kullanım oranlarının en yüksek olduğu yaş grubu 16-24 yaş grubu olarak belirlendi. Bu oranların tüm yaş gruplarında erkeklerde daha yüksek olduğu bildirildi. Eğitim durumuna göre en yüksek bilgisayar ve internet kullanım oranının yüksekokul, fakülte ve üstü mezunlarda görüldüğü kaydedildi. İşgücü durumu dikkate alındığında, işverenlerde bilgisayar ve internet kullanım oranları sırasıyla yüzde 69,2 ve yüzde 67,8 iken, ücretli ve maaşlı çalışanlarda yüzde 62,6 ve yüzde 60,5 oldu. Aynı oranlar işsizlerde sırasıyla yüzde 50 ve yüzde 48,2 olarak belirlendi.

İnternet en çok e-posta için kullanılıyor

Son 3 ay içerisinde internet kullanan bireylerin yüzde 72,8'i e-posta göndermek-almak, yüzde 64,2'si sohbet odalarına, haber gruplarına veya çevrimiçi tartışma forumlarına mesaj göndermek, anlık ileti göndermek, yüzde 58,8'i haber, gazete ya da dergi okumak, haber indirmek, yüzde 55,7'si mal ve hizmetler hakkında bilgi aramak, yüzde 51,2'si oyun, müzik, film görüntü indirmek ya da oynatmak için interneti kullandı.

Giyim ve spor malzemeleri satın alınıyor

Araştırmaya göre, internet kullanan bireylerin kişisel kullanım amacıyla internet üzerinden mal veya hizmet siparişi verme ya da satın alma oranı yüzde 15 oldu. Sipariş verme ya da satın alışın en son yapıldığı zamana göre yüzde 9'ü son 3 ay içerisinde, yüzde 3,6'sı üç ay ile bir yıl arasında, yüzde 2,5'i ise bir yıldan uzun süre önce gerçekleştirdi. İnternet kullanan bireylerin yüzde 85'i ise internet üzerinden hiç mal veya hizmet siparişi vermedi veya satın almadı. Son 12 ayda (Nisan 2009-Mart 2010) internet üzerinden mal veya hizmet siparişi veren ya da satın alan bireyler yüzde 24,3 oranı ile en fazla giyim ve spor malzemeleri satın aldılar. Bunu yüzde 23,8 ile elektronik araçlar, yüzde 19,3 ile ev eşyası, yüzde 15,2 ile seyahat bileti alma, araç kiralama, yüzde 13,3 ile gıda maddeleri ile günlük gereksinimler izledi. Bir önceki yıl aynı dönemde elektronik araçlar yüzde 32,2 ile (cep telefonu, kamera, TV, DVD oynatıcı...vs) ilk sırayı almıştı.

Bilim güvenliği sorunu

Son iki ay içinde kişisel amaçla internet kullanan bireylerin yüzde 46,8'i güvenlik sorunu ile karşılaştı.
Bireylerin karşılaştığı en önemli sorunlar; yüzde 36,4 ile bilgi veya zaman kaybına neden olan virüs ya da diğer bilgisayar sorunları ve yüzde 32 ile istenmeyen e-postaların (spam) gelmesi olarak sıralandı.

İnternet kullanan bireylerin yüzde 58,1'i kişisel amaçla kullandığı bilgisayarını ya da verisini korumak için bir güvenlik yazılımı ya da aracı kullandı.

http://www.cnnturk.com

Hiç yorum yok: