25 Ekim 2010

Öfkelendiğinizde, biraz Mizah gerek.


Öfkelendiğinizde, biraz Mizah gerek.


EvcioğluHaber-Öfkenizi bastırmak için, biraz Mizah gerekir.

Hayatı yaşarken, karşılaştığınız bir takım engelleri aşabilmenin yolu: Bazen kendiniz dahil herkesi biraz alaya almayı geriktirir.. Ancak, abartmadan.. Yani yaşamınıza bir hoşluk katabilmek için hepsi.. Bilmek gerekir ki; Mizah hakaret değildir.. Mizah, hayata gülümseyerek bakmanın bir yolu ve yöntemidir..

Bir hikayeyi sizlerle paylaşmak istiyorum..
-Şehrin birine, bir palyaço gelir ve insanları eğlendirir.. Günlerce süren bu gösteri gülmeyi unutmuş halkta, öyle bir gülme ve mutluluk kaynağı olurki: psikologlar dahi hastalarını o göteriye yönlendirir..
-Birgün, psikolog'a bir hasta gelir..
Psikolog;
-Buyrun sorun nedir?
Hasta;
-Doktor bey ben gülemiyorum..
Psikolog:
-Anladım.. der
Duvarda asılı duran, şehirde gösteri yapan palyaçonun afşini göstererek;
-İşte size, buraya gidip iyice eğlenmenizi öneriyorum.. Hiç birşeyiniz kalmaz..Der.
Hasta;
Duvardaki afişe bakarak:
-Doktor bey , o afişteki palyaço benim. der.. Herkesi güldürebiliyorum ama: kendim gülemiyorum..

Psikolog;
-Siz birşey yapamıyorsanız kendinize? Benim size yapacak bir şeyim yok .. der

Evet değerli okuyucularım.. Kendimize bir şey yapmalıyız.. Öfkemizin kontrol altına alınabilmesi, ruh sağlığımız açısından çok önem arz etmektedir..
Şiddet uygulayan insan tiplerine bakarsanız; hiç birinin yüzü doğru dürüst gülmez.. Hep asık suratlıdır.. Çevresine hep öfke saçar..

Oysa; Dünyada tek gülmeyi beceren canlı: İnsandır...

Yüzünüzden gülücüğün eksik olmaması dileğiyle....


EvcioğluHaber-30.10.2010

Hiç yorum yok: