18 Aralık 2010

Bir Zorunlu din dersi daha durduruldu.!

BİR "ZORUNLU DİN DERSİ" DAHA DURDURULDU

EvcioğluHaber- AİHM kararları başta olmak üzere, bir çok İdare Mahkemesinin ve Danıştayın bu yöndeki kararlarına rağmen okutulan "Zorunlu Din Derslerine" bir durdurma da İzmir'den geldi.


Vatan gazetesinin haberine göre: İzmir’in Güzelbahçe İlçesi’nde bir ilköğretim okulunda eğitim gören öğrencinin velisi Gökalp Öztürk, zorunlu din dersine karşı açtığı davada mahkemeden yürütmeyi durdurma kararı aldı.

Gökalp Öztürk, Güzelbahçe’de bir ilköğretim okulunda öğrenim gören çocuğunun din dersine girmemesi için Milli Eğitim Müdürlüğü’ne eğitim yılının başında başvurduğunu ancak isteğinin kabul edilmediğini söyledi. ‘Din eğitimi zorunludur’ yanıtının ardından, 1’inci İdare Mahkemesi’ne yürütmeyi durdurma isteğiyle dava açtığını anlatan Öztürk, “Gayrimüslimlere din dersi zorunlu değil.
Gayrimüslimler dışında kalanlar da çocuklarının din dersi almasını istemeyebilir.

Dava gerekçemiz dini nedenlere dayanmıyor.

Mevcut durum eşitliğe aykırı. İtirazımız, din dersinin zorunlu olmasına” dedi. Öztürk’ün avukatı Halit Çelik de mahkemenin yürütmeyi durdurma kararı verdiğini, bu kararın Bölge İdare Mahkemesi’nce de onandığını, kararın ardından da Öztürk’ün çocuğunun din derslerine girmediğini açıkladı.

Öztürk, mahkemenin esas hakkındaki kararını beklediklerini söyledi.

EvcioğluHaber-18.12.2010

Hiç yorum yok: